اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دارنده تنها جایگاه دومنظوره شهر پردیس:

اختصاص امتیاز دولتی به جایگاه دومنظوره پردیس کذب محض است

دارنده تنها جایگاه دومنظوره شهر پردیس گفت: اختصاص امتیاز دولتی به جایگاه دومنظوره شهر پردیس کذب محض است.

اختصاص امتیاز دولتی به جایگاه دومنظوره پردیس کذب محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، به دنبال اعلام خبر استقرار جایگاه سوخت‏رسانی موقت در پردیس و موضع‏گیری‏های فرماندار شهرستان پردیس در این زمینه که گفته بود: «با توجه به زیاده‏خواهی بخش خصوصی در تنها جایگاه عرضه سوخت شهر پردیس استقرار جایگاه سوخت‏رسانی موقت در دستور کار قرار گرفته است»، مریم رحیمی، دارنده تنها جایگاه دومنظوره شهر پردیس، پاسخی را به موضع‏گیری‏های فرماندار شهرستان پردیس ارائه کرده است که به طور کامل در ادامه می‏خوانید:

احتراماً در خصوص خبر منتشره در آن خبرگزاری که به صورت نامنطبق با موضوع اصلی خبر، مطالبی از سوی فرماندار محترم شهرستان پردیس علیه اینجانب مریم رحیمی و تنها جایگاه دو منظوره شهر پردیس مطرح و چاپ شده است، حق قانونی خود می‏دانم که مطالب ذیل را در پاسخ به مراتب غیرکارشناسی مندرج اعلام کنم:

اولاً: اینجانب زمین مربوط به جایگاه دومنظوره خود را قانوناً و شرعاً در سال 1381 و در قالب تشکیل جلسه مزایده و به بالاترین قیمت پیشنهادی کارشناس رسمی دادگستری خریداری کرده‏ام؛ از این رو، امتیاز دولتی در این مورد کذب محض است.

ثانیاً: در خصوص مطالب عنوان شده مبنی بر سوء استفاده از تسهیلات دولتی و وام بلاعوض نیز معروض می‏دارد، اینجانب صرفاً مبلغ 391 میلیون تومان و در دو مرحله به صورت وام بدون بهره برای احداث دو جایگاه خود دریافت کرده‏ام؛ بدین توضیح که مبلغ 246 میلیون تومان بابت احداث جایگاه پمپ بنزین و 145 میلیون تومان بابت احداث جایگاه CNG تسهیلات بانکی دریافت کرده‏ام.

البته مهم این است که تا حال حاضر نیز مشغول پرداخت اقساط آن هستم و از این حیث، موضوع بلاعوض بودن این تسهیلات به هیچ وجه صحت ندارد.

ضمناً مبلغ یک میلیارد و 200 هزار تومان نیز بابت تجهیزات منصوبه به هیچ وجه صحیح نبوده بلکه دستگاه کمپرسور منصوبه در زمان خود دارای ارزشی با مبلغ تقریبی 300 میلیون تومان بوده است که همگی این تسهیلات تشویقی، طبق دستور ریاست محترم جمهوری وقت، برای سرمایه‏گذاری بخش خصوصی محسوب می‏شود.

لازم به ذکر است که از تاریخ 27/9/89 که جایگاه پمپ بنزین افتتاح شد، شرکت نفت ماهانه 20 درصد از کارمزد فروش بنزین را بابت اقساط تسهیلات فوق و 20 درصد دیگر نیز از کارمزد فروش بنزین را بابت اقساط وام جایگاه CNG به صورت یک طرفه تا مورخ 30/2/91 که به جایگاه کارمزد پرداخت می‏شد، کسر کردند.

این در حالی است که طبق توافق مکتوب موجود مقرر شده بود که اقساط مذکور در طول مدت 60 ماه و پس از رسیدن به سوددهی جایگاه محاسبه و کسر شود؛ لذا کسورات مزبور را بدین صورت فاقد وجاهت قانونی و شرعی می‏دانیم.

ثالثاً: در خصوص زمین به متراژ 1000 متر جنب پمپ بنزین که مطالبی به صورت غیرقانونی به اینجانب اسناد داده شده است، صراحتاً اعلام می‏دارد که با توجه به اینکه اینجانب در سال 81 با وجود موانع و مشکلات فراوان به عنوان بخش خصوصی در شهر پردیس و فاز دوم، محله چهارم مبادرت به سرمایه‏گذاری کرده‏ام و در آن زمان هیچ شخصی حاضر به ریسک‏پذیری و به خطر انداختن سرمایه خود در این منطقه نبوده، به نحوی که در این محله زمین‏های موجود به صورت بکر و به همان شکل اولیه باقی ‏مانده و کسی حاضر به انجام فعالیت اقتصادی حتی تا حال حاضر در این محله به صورت ویژه نشده است و اینکه توسط آقایان مطرح شده است که زمین همجوار پمپ بنزین اینجانب عمداً ساخته نشده تا بعدها به صورت تجاری یا با قیمت بالاتر مورد استفاده قرار گیرد، بی‏پایه و اساس بوده و کذب محض است.

اینجانب به دلیل نداشتن سرمایه نقدی و عدم سوددهی جایگاه‏های خود، بلکه ضرردهی واضح قادر به ساخت و ساز مربوط به آن نبوده‏ام و دلیل این ادعا نیز تمدید جواز هر ساله از شهرداری است و از همه مهم‏تر بلکه بدتر در عدم همکاری می‏توان گفت، تخلف قراردادی شرکت عمران خود مزید بر علت شده است.

مکرراً اینجانب با پیگیری‏های متعدد از بانک‏ها، موافقت اخذ تسهیلات بانکی جهت ساخت و ساز را به دست آورده و اقداماتی در راستای موافقت با گرفتن تسهیلات نکرده است که مستندات این موضوعات جملگی موجود است و در مرحله آخر همسر اینجانب نیز به شهرداری مراجعه و ضمن یک جلسه حضوری با شهردار محترم خواهان شراکت آن شهرداری در خصوص احداث بنا در زمین مذکور شده است، لیکن شهرداری موصوف در این خصوص هیچ‏گونه اعلام شراکتی را موافقت نداشته‏اند.

رابعاً: از آنجایی که مقامات محترم مذکور اجرایی شهرستان که مکرراً مدعی سوددهی جایگاه‏های سوخت هستند، می‏بایست در این خصوص معروض داشت که چنان‏که دل‏سوزانی در این شهر حضور داشته باشند که منافع و حقوق شهروندی برایشان از اهم واجبات بوده و تکلیف ذاتی خود بدانند می‏بایست از حق‏الناس نیز دفاع کرده و به عنوان یک تکلیف قانونی از بخش خصوصی نیز حمایت کنند و زحماتی را که بخش خصوصی تاکنون تحمل کرده تا این درخت پرثمر به بار نشیند و از سال 89 تاکنون اهالی آن خطه از خدمات جایگاه‏های اینجانبه بهره‏مند شده بلکه رضایت‏مند نیز هستند را زیر سئوال نبرده بلکه ضایع نیز نکنند.

لذا طبق قواعد عقلی و نقلی هر عقل سلیمی این‏گونه حمل می‏کند که از داشته‏های موجود می‏بایست بهره کافی و وافی را برد، نه اینکه با تجدید و احداث و سرمایه‏گذاری‏های تکراری بلکه بعضاً بیهوده همه آن را به خطر انداخت چرا که اگر جایگاه داری پمپ بنزین مقرون به صرفه می‏بود، اینجانب نیز متحمل خسارات مالی فراوان نمی‏شدم و اگر کارشناسی دقیق تاکنون توسط مسئولان محترم صورت می‏گرفت، چرا که یک جایگاهی با این همه سرمایه‏گذاری با ورشکستگی مواجه است، دیگر مورد خطاب، اتهام، افترا و سیاه‏نمایی صرف قرار نمی‏گرفت.

سئوال مهم‏تر و جدی‏تر آنکه مگر قیمت‏گذاری بر زمین‏های شهر پردیس توسط یک شخص صورت نمی‏پذیرد و مقامات محترم اجرایی شهر هیچ‏گونه سیاستی در این راستا ندارند و آیا تمام مشکلات شهر فقط با جایگاه اینجانبه مرتفع می‏شود؟

آیا کسی تاکنون در خصوص تکلیف انتخابات شورای شهر پردیس و اینکه چرا به این سرانجام نامبارک رسیده است پاسخ قانع کننده‏ای ارائه کرده است؟ آیا ورشکستگی جایگاه اینجانب موجب خسارات به مردم منطقه نشده است؟ آیا احداث جایگاه سیار در شهر و صرف هزینه‏های هنگفت در این خصوص اتلاف وقت و هزینه محسوب نمی‏شود؟ و آیا دوای درد صرفاً همین است؟

بنابراین اینجانب خود و همه مخاطبان را به تقوای الهی و پرهیز از هرگونه هتک حیثیت و آبرو و معصیتی در این راستا توصیه می‏کنم.

انشاالله همه مسئولان نیز همان‏گونه که اینجانبه را مورد هجمه و سئوال قرار داده‏اند، خود نیز در معرض عوام‏الناس پاسخ‏گو بوده و از همه مهم‏تر ووالاتر نزد پروردگار متعال نیز روسفید باشند، چرا که ما معتقدیم نگه‏داشتن حرمت و آبروی یک انسان مانند حرمت خون ایشان است.

  فرماندار پردیس عنوان کرد

استقرار جایگاه سوخت‏رسانی موقت در پردیس فرماندار شهرستان پردیس گفت: با توجه به زیاده‏خواهی بخش خصوصی در تنها جایگاه عرضه سوخت شهر پردیس استقرار جایگاه سوخت‏رسانی موقت در دستور کار قرار گرفته است.

ایرج بیگدلو در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به معضلات تنها جایگاه سوخت شهر پردیس اظهار داشت: این جایگاه سوخت از سال 89 راه‏اندازی شده و به بهره‏برداری رسیده است.

وی گفت: بدهی‏های این جایگاه به شرکت ملی گاز و شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی از نیمه دوم سال 89 تجمیع شده است.

بیگدلو افزود: این در حالی است که این جایگاه در زمان احداث از چهار میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض و بیش از 12 میلیارد ریال تأسیسات رایگان سی.ان.جی برخوردار شده است.

وی با اشاره به فضای مسکوت مانده حدود هزار متر مربعی این جایگاه که برای مصارف تجاری و تغییر کاربری‏های احتمالی از سوی مسئولان جایگاه کنار گذاشته شده است، تصریح کرد: گران‏ شدن قیمت مغازه‏ها و واحدهای تجاری در پردیس که به طور نمونه در میدان «عدالت» به متری حدوداً 600 تا 700 میلیون ریال رسیده، سبب شده تا زیاده‏خواهی‏های بخش خصوصی را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: در حالی که بخش خصوصی در این جایگاه به عرضه نقدی گاز و بنزین مبادرت می‏کند، از پرداخت بدهی‏های خود به دولت سر باز می‏زند.

وی گفت: این جایگاه هم‏اینک 18 میلیارد ریال پول بنزین و هشت میلیارد و 500 میلیون ریال پول گاز به بخش دولتی بدهکار است؛ اما هر زمان که پای حساب و کتاب به میان آمد، مغلطه و شلوغ‏کاری کرده است.

بیگدلو یادآور شد: هر چند فرمانداری مسئول وصول مطالبات دستگاه‏های دیگر تابعه شهرستان نیست، اما تاکنون بیش از 10 جلسه برای حل اختلافات مالی موجود وقت گذاشته شده است.

فرماندار شهرستان پردیس با تأکید بر اینکه زیاده‏خواهی بخش خصوصی منجر به بروز این مشکلات شده، خاطرنشان کرد: با انجام مکاتبات لازم، استقرار جایگاه سوخت‏رسانی موقت در شهر، در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس گفت: اجرایی‏ شدن این مهم به دو میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که مقرر شد از سوی شرکت «کوزو» جانمایی و هزینه شود.

انتهای پیام/2568/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول