اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حال و هوای مهر در زاهدان

دلخوشی فرزندان دلیل شلوغی بازار/امید مردم به نمایشگاه‌های پاییزه است

با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، کوچه و بازار اکثر شهرها حال و هوای ماه مهر را به خود گرفته و بازار پوشاک مدارس داغ داغ است.

دلخوشی فرزندان دلیل شلوغی بازار/امید مردم به نمایشگاه‌های پاییزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، هر ساله با نزدیک شدن به فصل مدارس شاهد شلوغی بازار و شور و هیجان دانش آموزان برای خرید کیف، کفش، لوازم تحریر و سایر امکانات برای شروع یک سال تحصیلی خوب، هستیم.

گرانی بازار نباید خانواده‌ها را شرمنده فرزندانشان کند

خبرنگار فارس در زاهدان به سراغ مردم رفته تا صحبت آنها را در زمینه وضعیت بازار و خریدهای مدارس جویا شود.

یکی از شهروندان زاهدانی که مشغول خرید لوازم تحریر است می گوید: قیمت بالای لوازم تحریری که گاها کیفیت مناسب هم ندارند، درد دل بسیاری از خانواده‌ها است.

سمیه رودینی مادر دو دانش آموز است ، وی ادامه داد: برای خرید لوازم تحریر به بازار آمده ام، اما به هر مغازه ای که مراجعه می‌کنم، قیمت‌ها بالا است و واقعا این کالاها به این قیمت نمی ارزد، باید فروشندگان لوازم تحریر خانواده ها را  درک کنند، ما بالاخره مجبور هستیم برای دلخوشی فرزندان هم که شده خرید کنیم اما نیاز است که نظارت بیشتری بر بازار کالاها و پوشاک مدارس صورت گیرد.

مرتضی بامری شهروند دیگری است که به خبرنگار فارس می‌گوید: تهیه لوازم مدرسه از قبیل کیف و کفش و لباس و غیره از مهم‌ترین مواردی است که خانواده‌ها باید آنها را تهیه کنند اما با این گرانی بازار اکثر والدین مجبور هستند بر خلاف میل باطنی از خرید صرفنظر کرده و بچه ها را به استفاده از وسایل سال قبل توجیه کنند.

یوسف مرادزهی اذعان داشت: کسبه و بازاریان پوشاک و لوازم تحریر مدارس نباید با عرضه کالاهای گران قیمت خانواده ها را پیش فرزندان شرمنده کنند.

یکی دیگر از مادران زاهدانی در زمینه وضعیت پوشاک مدارس می گوید: بسیاری از پوشاک نسبت به سال گذشته هیچ تغییری در نوع، رنگ، کیفیت دوخت و مدل نکرده در حالی که امسال با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند و با بالا بودن اجناس، رغبت خرید از خانواده‌ها کاسته شده است.

مریم بیات معتقد است: خانواده هایی که چند دانش آموز در کانون خانواده دارند، به هیچ عنوان نمی توانند نیازهای فرزندان حتی در زمینه حداقل ها را فراهم کنند زیرا حقوق کارمندی تکافوی این همه تورم را ندارد.

تولیدکنندگان به کیفیت اجناس توجه کنند

خبرنگار فارس در زاهدان به سراغ چند تن از فروشندگان لوازم تحریر و پوشاک مدارس هم رفته است.

یکی از فروشندگان لوازم تحریر می‌گوید: قیمت کالاها ثابت نبوده و بر اساس تنوع، جنس و کیفیت، هر کدام متفاوت است و ما مجبور هستیم همان قیمتی که از تهران خرید می کنیم با درصد کمی روکشید به مردم عرضه کنیم.

یکی از فروشندگان پوشاک مدارس نیزمی گوید: جنس اکثر پوشاک مدارس از پلاستیک بوده و از نظر کیفیت، بسیار نامرغوب است که لازم است تولیدکنندگان به اجناس با کیفیت‌ بهتر روی آورند تا مردم از خرید خود راضی باشند.

فردا فروشگاه پاییزه در زاهدان گشایش می یابد

معاون نظارت و توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت بیان کرد: در راستای تحقق سیاست‌‎های تنظیم بازار در زمینه تامین مایحتاج عمومی و تنظیم بازار اقلام مصرفی عمومی مردم در ایام بازگشایی مدارس با اولویت عرضه کالاهایی از جمله لوازم التحریر، کیف، کفش و پوشاک این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در زاهدان دایر می‌شود.

محمدرفیع سلطانزاده افزود: تمام مواد غذایی قابل عرضه باید مجوز بهداشتی لازم را از مرکز بهداشت دریافت و سپس اقدام به عرضه آنها در نمایشگاه کنند.

این مسئول در زمینه قیمت گذاری کالاهای مورد عرضه در نمایشگاه گفت: بازرسان این سازمان و مجموعه امور صنفی قبل از آغاز زمان برگزاری نمایشگاه و تحویل غرفه به فروشنگان کالاهای قابل عرضه را قیمت‌گذاری و لیست قیمت را در اختیار غرفه‌دار قرار می‌دهند و در صورت تخلف بازرسان مستقر در نمایشگاه قاطع با متخلف برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه پاییزه عرضه کالاهای خارجی بدون برچسب شبنم و از کالاهای دارای کیفیت پایین جلوگیری به عمل می‌آید.

قیمت کالاهای قابل عرضه در نمایشگاه حداقل ده الی 15 درصد زیر قیمت بازار تعیین شده است و 15 غرفه نیز که عموما از شرکت‌های بزرگ پخش و توزیع کالاهای اساسی است، این کالاها را به صورت خرده با قیمت عمده عرضه می کنند.

مدارس سیستان و بلوچستان آماده میزبانی از دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز از آمادگی کامل مدارس برای میزبانی از دانش آموزان خبر داد.

غلامرضا محمدقاسمی اظهار داشت: در آستانه بازگشایی، 100کامیون حامل تجهیزات آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی در32 منطقه آموزش وپرورش با اعتباری بالغ بر20میلیاردریال توزیع شده است.

غلامرضا محمدقاسمی این اقلام را شامل سی دی، انواع کالا و تجهیزات آموزشی، اداری و ورزشی عنوان کرد که با یکصد کامیون در زمان بندی مناسب در مدارس سطح استان توزیع شده است.

امسال 38 مدرسه نمونه و 106 مدرسه خاص در راستای تحقق عدالت آموزشی فعالیت خواهند کرد.

100کامیون حامل تجهیزات آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی در 32 منطقه آموزش وپرورش با اعتباری بالغ بر20میلیارد ریال توزیع شد.

به دلیل گرانی و تورم موجود در بازار، خانواده‌ها بیشتر برای دلخوشی فرزندان به بازار می‌آیند و کمتر حضورشان در بازار به خرید کردن منجر می‌شود، امیدواریم با بازگشایی نمایشگاه های پاییزه و عرضه اجناس با کیفیت، مرغوب و با هزینه مناسب، مردم بتوانند نیازهای فرزندانشان را برای آغاز سال تحصیلی فراهم کرده و آنها را با خوشحالی برای آغاز مهرماه بدرقه کنند.

------------------------------------------------

گزارش: مریم سرگزی

خبرنگار فارس در سیستان و بلوچستان

-------------------------------------------------

انتهای پیام/75005/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول