اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بجستان:

روستاهای بالادست بجستان با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بجستان گفت: با توجه به لایه سنگ بستری، روستاهای بالادست بجستان با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند.

روستاهای بالادست بجستان با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی باقری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان بجستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شرایط اقلیمی حاکم بر روستاهای بالادست بجستان باعث شده که ذخیره سفره‌های آب زیرزمینی ضعیف شود.

وی افزود: اگر از توسعه منابع مصرف آب کشاورزی جلوگیری نشود طی پنج سال آینده با بحران جدی روبه‌رو خواهیم بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بجستان با انتقاد از مصرف زیاد آب توسط روستاییان گفت: متاسفانه به دلیل قیمت کم آب لوله‌کشی شاهد افزایش مصرف هستیم به گونه‌ای که طی دو ماه گذشته 160 هزار مترمکعب آب فقط توسط 30 درصد مشترکان روستایی مصرف شده که رقم بالایی است.

وی ادامه داد: با توجه به لایه سنگ بستری روستاهای بالادست با مشکل دفع فاضلاب این روستاها نیز مواجه هستیم.

باقری تصریح کرد: در سال 90 اعتبارات از مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان به 150 میلیون تومان در سال 91 کاهش یافت که با این وضعیت طی سال گذشته حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان صرف پروژه‌ها شد.

وی از آب‌رسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار خبر داد و گفت: روستاهای خارفیروزی کامه و حسین‌آباد نیز در آینده نزدیک از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند.

باقری با اشاره به پایش دوره‌ای و مرتب آب در روستاهای بجستان نیز گفت: خوشبختانه به غیر از آب روستای چاه فالیز که در آن مقداری نیترات مشاهده شده، آب بقیه روستاها سالم است.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول