اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

جشنواره دو سالانه فیلم بسیج برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: سومین جشنواره استانی دو سالانه فیلم بسیج استان اردبیل برگزار می‌شود.

جشنواره دو سالانه فیلم بسیج برگزار می‌شود

عظیم دشتی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره در راستای رسیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی درعرصه فرهنگ و هنر و برای شکوفایی و رشد استعدادهای هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص برگزار می‌شود.

وی بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید، آرمانگرایی، مضامین آیینی و اجتماعی و تحقق شعار سال را از محورهای موضوعی جشنواره فیلم بسیج اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: جشنواره در پنج بخش الف داستانی، ب مستند، ج انیمیشن، د نماهنگ و ه فیلمنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

دشتی افزود: علاقمندان می‌توانند تا 15 آذر ماه امسال آثار خودشان را به کانون بسیج هنرمندان شهرستان‌های استان و انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان ارسال کنند.

این مسئول ادامه داد: حداکثر زمان فیلم‌ها برای داستانی و انیمیشن 30 دقیقه و مستند 40 دقیقه و نماهنگ 7 دقیقه است به طوری که باید فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه از سال 90 به بعد ساخته شده باشد.

رئیس ستاد سومین جشنواره فیلم بسیج استان اردبیل تاکید کرد: فیلمسازان می‌توانند در بخش استانی آثار خود را بر روی دی‌وی‌دی با فرمت قابل پخش در دستگاه‌های دی‌وی‌دی ارسال کنند به طوری که هر فرد حداکثر با سه اثر می‌تواند در جشنواره حضور پیدا کند.

دشتی گفت: علاوه بر بخش ذکر شده فیلمسازان می‌توانند در بخش فیلمنامه هم شرکت کنند که فیلمنامه‌ها باید تایپ شده روی یک کاغذ A4 و دارای شماره صفحه و بدون طلق و شیرازه و منگنه باشد.

وی یادآور شد: همچنین خلاصه آثار در دو صفحه ارائه می‌شود و فایل فیلمنامه مورد نظر در قالب سی‌دی و در فرمت ورد ذخیره می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل به جوایز جشنواره اشاره کرد و افزود: لوح سپاس، تندیس جشنواره همراه با جایزه نقدی به بهترین فیلم داستانی، مستند، انیمیشین و نماهنگ اهدا می‌شود.

دشتی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل جوایز بخش داستانی جشنواره را نیز یادآور شد و ابراز داشت: برای منتخبان این بخش نیز لوح سپاس، تندیس و جایزه نقدی به برترین کارگردانی، فیلمنامه، تصویر‌برداری، صداگذاری، تدوین و بازیگران برتر مرد و زن اهدا می‌شود.

انتهای پیام/62005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول