اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به قلم محسن یعقوبی

کتاب «فلفل در موصل» منتشر شد

کتاب «فلفل در موصل» با خاطرات سیدعبدالکریم میرصنایی از دوران هفت سال اسارت در اردوگاه موصل 2 در عراق به قلم محسن یعقوبی منتشر شد.

کتاب «فلفل در موصل» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از نگارنده کتاب، محسن یعقوبی امروز گفت: سیدعبدالکریم میرصنایی سال 1362 در عملیات خیبر به اسارت نیرو‌های عراق درآمد و در سال 1369 آزاد شد و «فلفل در موصل» دربرگیرنده خاطرات وی از دوران هفت سال اسارت در اردوگاه موصل دو در عراق است که البته این خاطرات به صورت کوتاه و گویا نوشته شده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع بیشتر خاطرات، مقاومت اسیران و ابتکارات‌ آنان است که در این کتاب با رگه‌هایی از طنز آمیخته شده‌اند؛ در واقع سعی‌‌ من نگارش کتابی متفاوت در حوزه خاطرات آزادگان بود زیرا بیشتر آثاری که درباره آنان نوشته شده متنی طولانی و یک‏دست دارند که همین اتفاق باعث خسته‏ شدن خواننده می‌شود البته هر مؤلف سبک و سیاق خود را دارد اما سلیقه شخصی من نگارش خاطرات کوتاه است.

یعقوبی که پیش از این در حوزه طنز نیز قلم زده و «فلفل در موصل» نخستین کتاب وی با موضوع دفاع‌ مقدس است، گفت: آشنا بودنم با قابلیت‌های موجود در طنز، دلیل اصلی نگارش خاطرات میرصنایی و تلفیق آن‌ها با طنز بود؛ البته این خاطرات دارای نظم زمانی بر اساس سال‌های اسارت راوی‌اند.

وی درباره انتخاب عنوان «فلفل در موصل» برای کتابش افزود: این نام برگرفته از دو موضوع است که نخست به تندی و تیزی یا همان زرنگی رزمندگان اسیر ایرانی در اردوگاه‌های عراق اشاره دارد و همچنین به ماجرای یکی از خاطرات میرصنایی و کاشت فلفل قرمز در اردوگاه اسیران باز می‌گردد.

یعقوبی ادامه داد: متن خاطرات برای تأیید نهایی مورد مطالعه راوی قرار گرفت و میرصنایی هم از متن نوشته شده ایرادی نگرفت.

کتاب «فلفل در موصل» به کوشش محسن یعقوبی و با مقدمه محمدحسین جعفریان در 128 صفحه در قطع رقعی با قیمت سه هزار و 200 تومان توسط انتشارات زمزم هدایت از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان سمنان منتشر شده و در دسترس علاقه‏‌مندان قرار گرفته است.

شایان ذکر است؛ مراسم رونمایی همراه با نقد و بررسی کتاب «فلفل در موصل» با حضور نویسنده کتاب و مدیران و مسئولان و نویسندگان استان سمنان، در هفته دفاع مقدس سال جاری در سالن اداره کل کتابخانه‏‌های عمومی استان سمنان و کتابخانه مرکزی سمنان برگزار می‏‌شود.

یادآور می‏‌شود؛ پیش از این چهار عنوان کتاب با نام‏های «عشق+ مدرنیزه»، «ماه عسل در کره ماه»، «خانه‏‌ام بیت رهبری است» و «همسایه با ماه» به قلم محسن یعقوبی منتشر شده است.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول