اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان خواستار توضیح انگلیس درباره حملات پهپادها شد

حامد کرزی در دیدار با نماینده ویژه انگلیس در امور افغانستان و پاکستان خواستار توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین انگلیسی و توضیح آن کشور در این رابطه شد.

افغانستان خواستار توضیح انگلیس درباره حملات پهپادها شد

به گزارش فارس و به نقل از «اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان» که نسخه‌ای آن در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفت، حامد کرزی روز گذشته در دیدار با «سایمون گس» نماینده ویژه انگلیس در امور افغانستان و پاکستان گفت: افغانستان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انگلیسی که بر اثر بمباران آنها به مردم غیرنظامی آسیب می‌رسد به طور جدی مخالف است.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، حامد کرزی در مورد گزارش رسمی منتشر شده توسط وزارت دفاع انگلیس مبنی بر حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در افغانستان خواستار توضیحات بیشتر نماینده ویژه و سفیر انگلیس در این زمینه شد.

رئیس جمهور افغانستان در این رابطه تأکید کرد که هیچ گونه موافقتنامه دوجانبه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

حامد کرزی خطاب به سفیر انگلیس در کابل که در این دیدار حضور داشت، گفت: در این رابطه موضع افغانستان را به مقامات کشور مطبوعش منتقل کند.

در این جلسه همچنین در زمینه روند صلح، سفر اخیر رئیس جمهور افغانستان به پاکستان و روابط دوجانبه، بحث و تبادل نظر شد.

سایمون در این دیدار در مورد سفر اخیرش به ولایت «هلمند» اطلاعاتی را در اختیار رئیس جمهور افغانستان قرار داد و گفت: معتقدم که نیروهای امنیتی افغانستان با اراده قوی و توانایی‌های قابل ملاحظه‌ای وظایف خود را انجام می‌دهند و مسئولیت‌های امنیتی را موفقانه به عهده گرفته‌اند.

چند روز پیش دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نیز به طور کتبی خواهان توضیح سفارت انگلیس در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در افغانستان شده بود.

پیش از این مقامات افغان از جمله رئیس جمهور این کشور بارها نسبت به حملات هوایی ناتو در خاک افغانستان که بر اثر آن بسیاری از غیرنظامیان افغان کشته می‌شوند هشدار داده است.

در تازه‌ترین حمله هوایی ناتو در شرق افغانستان 9 غیرنظامی از جمله چند زن و کودک در ولایت «کنر» کشته شدند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول