اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان‌های حقوق بشر در مصر محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی را محکوم کردند

سازمان‌های مدافع حقوق بشر در مصر، محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی این کشور را محکوم کردند.

سازمان‌های حقوق بشر در مصر محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شماری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر در مصر امروز دوشنبه محاکمه غیر نظامیان در دادگاه های نظامی به اتهام حمله به سربازان ارتش مصر را محکوم کردند.

این سازمان ها حدود 60 حکم را که از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق در ژوئیه صادر شده است، به ثبت رسانده اند.

چهار سازمان در بیانیه ای از «عدلی منصور»، رئیس جمهور موقت مصر که ارتش او را به این مقام منصوب کرده است خواستند فورا قانون نظامی را برای ممنوع کردن احضار غیرنظامیان به دادگاه های نظامی تغییر دهد.

سازمان های موسوم به «ابتکار مصر برای حقوق بشر» و کمپین «ما با محاکمه نظامی غیر نظامیان مخالفیم» (که در سال 2011 راه اندازی شده است) و همچنین دو سازمان دیگر محاکمه جدیدی را برای 52 اسلامگرا که یک هفته پیش در سوئز محکوم شدند خواستار شدند.

این 52 نفر پس از سه جلسه دادگاه نظامی به مجازات های زندان محکوم شدند و یکی از این افراد به حبس ابد محکوم شد.

سه شنبه گذشته نیز  پس از دو ماه از برکناری مرسی که همچنان در مکانی نامعلوم در بازداشت به سر می برد یکی از اعضای اخوان المسلمین به حبس ابد محکوم شد ، سه نفر دیگر به پانزده سال زندان محکوم شدند و این درحالی است که 48 نفر دیگر به مجازات هایی از پنج تا 10 سال به اتهام حمله به نظامیان محکوم شدند.

همان شب ، منصور در نخستین مصاحبه خود از زمان به دست گرفتن قدرت در دو ماه پیش اطمینان داد هیچ غیر نظامی اخیرا در دادگاهی نظامی محاکمه نشده است.

پس از برکناری محمد مرسی در سوم ژوئیه از سوی ارتش مصر مقامات جدید این کشور برنامه گسترده ای را برای سرکوب طرفداران مرسی آغاز کردند و به ویژه صدها حکم بازداشت علیه اعضای اخوان المسلمین  صادر کردند.

در جریان سرکوب طرفداران مرسی بیش از هزار تن کشته و بیش از دو هزار تن از اعضای اخوان از جمله محمد بدیع، رهبر ارشد این گروه بازداشت شدند و محاکمه بدیع به اتهام تحریک به خشونت و کشتار در 29 اکتبر آتی برگزار می شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول