اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

ارتقای سطح مبادلات تجاری آذربایجان غربی و ترکیه

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش‌تر شدن مراودات ترکیه و آذربایجان غربی در راستای ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی، تحرک و تسهیلات بیشتری برای تجار در مرزهای مشترک فراهم می‌کند.

ارتقای سطح مبادلات تجاری آذربایجان غربی و ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از استانداری آذربایجان غربی، غلامرضا دیزج‌نژاد در دیدار با مهمت بولوت، سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه که در دفتر معاونت برنامه‌ریزی استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: ارتقای سرمایه‌گذاری‌های مشترک از اولویت‌های روابط خارجی استان آذربایجان غربی با کشورهای همجوار به ویژه استان‌های مرزی ترکیه است.

وی ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زمینه همکاری میان آذربایجان غربی و استان‌های مرزی ترکیه، انتظار می‌رود با بیش‌تر شدن مراودات در راستای ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی، تحرک و تسهیلات بیشتری برای تجار در مرزهای مشترک صورت گیرد.

وی در ادامه به اهمیت بخش خصوصی در گسترش روابط فی‌مابین اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در سال‌های اخیر فعال‌تر شده است و به عنوان یک ظرفیت مهم در بخش خصوصی استان می‌تواند روابط با تجار فرامرزی را ارتقا بخشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی منطقه آزاد ماکو را فرصتی مناسب برای فعالیت‌های مشترک میان ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد ماکو با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود میان دو طرف، می‌تواند زمینه را برای فعالیت‌های تولیدی مشترک در منطقه فراهم کند.

دیزج‌نژاد، احداث شهرک صنعتی مشترک را از دیگر عوامل ارتقای همکاری‌های متقابل در بخش‌های تولیدی، اقتصادی و صنعتی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر جانمایی این شهرک در مرز ساری سوی بازرگان مشخص شده است و ما آمادگی لازم برای پیشبرد و اجرای این طرح را داریم.

وی گفت: توسعه و گسترش فعالیت‌های مرزی با هدف رونق و بهبود فضای کسب و کار برای مرزنشینان از دیگر عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی همچنین بر گسترش روابط گردشگری میان طرفین تاکید کرد و اظهار داشت: باید با توسعه زیرساخت‌های لازم و معرفی جاذبه‌های گردشگری، زمینه را برای ارتقای صنعت توریسم میان ایران و ترکیه فراهم کنیم.

دیزج نژاد ادامه داد: استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های مستعد و جاذب گردشگری، می‌تواند در رونق صنعت گردشگری در منطقه نقش به سزایی ایفا کند که این ظرفیت باید با تلاش‌های طرفین سبب تعامل هر دو کشور و استان‌های همجوار شود.

دیرج نژاد تاکید کرد: استان آذربایجان غربی برای گسترش روابط و ارتقای سطح مراودات و مبادلات در حوزه‌های مختلف از جمله بخش‌های اقتصادی و تجاری با کشور ترکیه به ویژه استان‌های مرزی آن، آمادگی‌های لازم را دارد.

انتهای پیام/61001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول