اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره استعدادهای درخشان کرمان خبر داد

کسب 5 مدال دانش‌آموزان کرمانی در المپیاد ادبی ‌

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش‌آموزان کرمانی در المپیاد ادبی کشور موفق به کسب پنج مدال رنگارنگ شدند.

کسب 5 مدال دانش‌آموزان کرمانی در المپیاد ادبی ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل‌ آموزش و پرورش استان کرمان، احمد یعقوبی اظهار داشت: دانش‌آموزان کرمانی در المپیاد ادبی کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا ، یک نقره و یک برنز شدند.

وی گفت: مهدی حسینی، فاطمه سالاری‌منش و زهره عبدالهی ‌موفق به کسب مدال طلا شدند و بهنام اخگر مدال نقره و یگانه‌سادات اکبر‌پور مدال برنز را کسب کردند.

‌یعقوبی تصریح کرد: در هفت رشته المپیادی کشور در سال‌جاری از مجموع 5 هزار و 416 نفر شرکت کننده از سراسر استان کرمان در مرحله اول 240 نفر برگزیده شدند که طی آزمون فروردین ماه سال‌جاری 9 دانش‌آموز به مرحله کشوری راه یافتند.

درخشش کرمان در جشنواره کشوری دانش‌آموزان استثنایی

‌رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: دانش‌آموزان استثنایی استان کرمان در رشته‌های احکام، اذان‌، قرائت قرآن‌، نقاشی رنگ روغن، پته‌دوزی، قالیبافی و سرود برگزیده کشوری شدند.

محمود بنی‌اسد ابراز داشت: گروه سرود دانش‌آموزان نابینا با موضوع تحول بنیادین توانست رتبه برتر کشوری را کسب کنند و گروه سرود دختران ناشنوا مدرسه فرزانه با موضوع سرود محلی قالی کرمان‌ رتبه اول کشوری را کسب کردند.

وی از کسب سه مقام برتر توسط دانش‌آموزان استثنایی استان در هنرهای دستی و تجسمی خبر داد و افزود: بیش از 25 دانش‌آموز کرمانی در مسابقات قرآن‌، نماز و احکام رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردند.

کسب رتبه دوم آموزش و پرورش کرمان در جشنواره‌ خورشید ولایت

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ششمین جشنواره ‌فرهنگی و هنری خورشید ولایت در استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه دوم شد.

در این جشنواره آموزش و پرورش استان کرمان از لحاظ کمی و کیفی حائز رتبه شد.

دانش‌آموزان کرمانی خوش درخشیدند

محمود محمودی‌نیا‌ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان‌ از بازگشت دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی‌ از جشنواره کشوری فرهنگی و ورزشی در نیشابور خبر داد و گفت: دو نفر از شرکت کنندگان رشته تنیس روی میز به تمرینات تیم ملی نونهالان راه یافتند.

وی عنوان کرد: در این جشنواره‌ دانش‌آموزان کرمانی مقام سوم کشوری در رشته ژیمناستیک و مقام چهارم در تنیس روی میز را به دست آوردند.

محمودی‌نیا تصریح کرد: در بخش انفرادی نیز چند مقام اول تا سوم توسط دختران مقطع ابتدایی به دست آمد.

انتهای پیام/2446/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول