اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

مردم ایران با قدرت برابر دشمنان ایستادگی می‏کنند

امام جمعه دماوند گفت: مردم ایران با قدرت برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی می‏کنند و در راه پاسداری از نظام، هیچ تردیدی به خود راه نخواهند داد.

مردم ایران با قدرت برابر دشمنان ایستادگی می‏کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در گرامیداشت سالروز قیام خونین 17 شهریور، اظهار داشت: عمق واقعه خونین 17 شهریور سال 57 در حضور مردم برای دفاع از آرمان انقلاب برابر تمام قدرت‏های مطرح داخلی و خارجی آن زمان است.

وی گفت: آن روزها در افکار عمومی شنیده می‏شد که خارجی‏ها به خصوص اسرائیلی‏ها به یاری شاه شتافته‏اند تا از پیروزی مردم جلوگیری کنند و در نهایت این کشتار فجیع رخ داد.

امام جمعه دماوند افزود: برای مردم اصلاً قابل هضم و باور نبود که افرادی در ارتش مقابل آنها بایستند و دست به این اقدام بزنند.

علاءالدینی تصریح کرد: عمق این واقعه تاریخی در هوشمندی امام راحل است که توانستند مانع از دامن زدن به تقابل ارتش و مردم شدند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: مردم نیز با هوشیاری و بصیرت، از آن پس با تقدیم و تعارف گل به ارتشیان به گونه‏ای حرکت کردند که از ایجاد تفرقه جلوگیری شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آن روزها، پیروزی‏های مردم آنقدر گسترش یافته بود که رژیم مجبور به این کار شد.

علاءالدینی یادآور شد: این حادثه آنقدر تلخ و فجیع بود که خاطرات قیام 15 خرداد سال 42 مجدداً زنده شد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: مقایسه این دو واقعه تاریخی می‏تواند عبرت‏آموز باشد و نشان از پیروزی امام راحل در رهبری و بلوغ و پختگی مردم دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند افزود: مردم با مقاومت خودشان توانستند این حضور را تداوم بخشیده و در ادامه راه انقلاب، از 17 شهریور قله پیروزی در بهمن ماه 57 بسازند.

وی گفت: آنچه امروز در جهان شاهد آن هستیم، بهره‏گیری دشمنان از همین تکنیک و ترفندهاست که طی آن، با سرکوب وحشیانه و ایجاد رعب و وحشت مردم را از انقلاب جدا کنند.

علاءالدینی ادامه داد: اما مردم غیور ایران اسلامی با مقاومت جانانه خویش، پیروزی انقلاب را رقم زدند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: امروز به داشتن چنین مردمی که مقاومت را رمز موفقیت و کلید پیروزی می‏دانند، می‏بالیم و با قدرت برابر دشمنان ایستادگی می‏کنیم.

انتهای پیام/2568/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول