اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

مادران مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در خانواده‌ها باشند

استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: بانوان و زنان جامعه امروز وظیفه دارند فرهنگ ایثار و شهادت و الگوهای ناب دوران دفاع را برای فرزندان خود بیان کنند و مروج فرهنگ ناب اسلام و ایثار در خانواده باشند.

مادران مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در خانواده‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام داود عامری ظهر امروز در یادواره شهدای شهر مجن که با حضور بیش از 150 نفر از خواهران در مهدیه شهر مجن برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مقام شهدا اظهار کرد: شهیدان به فرموده خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم، دارای اجر و قرب بالایی بوده و همیشه زنده و نزد خداوند روزی می‌خورند و شاهد اعمال ما هستند.

وی افزود: خداست که خریدار خون شهداست و جواب اجر آنها را خواهد داد و باید بدانیم با رفتار و کردارمان باید پیرو خط شهیدان باشیم و حافظ سنگر آنها بمانیم.

استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: امام حسین(ع) برای پایداری دین خدا و اسلام عزیز از خود و اهل بیت (ع) خود گذشت و شهیدان هم به امام خمینی(ره) اقتدا و مظلومانه از کشورشان دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدا به دشمنان اجازه ندادند که حتی یک سانتی‏متر از خاک ما را اشغال کنند و نشان دادند که اگر امام حسین(ع) نیست، راه و روش ایشان بعد از 1400 سال جاری و ساری است.

استاد حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه وقتی خون شهید بر زمین بریزد، تمام گناهان او بخشیده می‌شود، افزود: خداوند در جواب ایثار شهید، گناهان او را از اول تا لحظه شهادت پاک می‌کند و به مقامی می‌رسد که خونش آب غسل او می‌شود و پاک و پاکیزه است و در دامن ملائک جای می‌گیرد.

عامری بیان کرد: در زمان حاضر، نسل‌های جدید باید راه و روش شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند و با تأسی از شهدا به راه پرافتخار آنان اقتدا و در مسیر عزت و پیشرفت کشور با تمام توان قدم بردارند.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: بانوان و زنان جامعه امروز وظیفه دارند تا فرهنگ ایثار و شهادت و الگوهای ناب دوران دفاع را برای فرزندان خود بیان و مروج فرهنگ ناب اسلام و ایثار در خانواده باشند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول