اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توفیقی در اصفهان:

فقط دانشجویان در بحث اسلامی‌ کردن دانشگاه‌ها مخاطب نیستند

سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: فقط دانشجویان در بحث اسلامی‌ کردن دانشگاه‌ها مخاطب نیستند.

فقط دانشجویان در بحث اسلامی‌ کردن دانشگاه‌ها مخاطب نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به آخرین دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اولین اولویت کشور را توسعه علم و فناوری دانستند و این به معنای آن است که دانشگاه‌ها به عنوان متولیان توسعه علم و فناوری در کشور مسئولیت بیشتری خواهند داشت.

وی خطاب به محمود مدرس هاشمی عنوان کرد: حمایت همه جانبه دانشجویان و کارکنان و هیئت علمی از شما، مهم‌ترین سرمایه است و باید مهمترین دغدغه شما این باشد که چگونه می‌توان این حمایت را حفظ و حراست کرد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: رفتار مدیریت اخلاق‌مدارانه مهمترین عنصری است که می‌تواند حمایت و پشتیبانی از یک مدیر را حفظ کند.

توفیقی در ادامه خطاب به مسئولان و روسای حاضر در جلسه اذعان داشت: به هیچ‌وجه اجازه ندهید که به حرمت، عزت و کرامت دانشگاهیان بی‌احترامی شود و به هیچ‌وجه بهانه‌ای چه از داخل و چه از خارج اجازه ندهید که حرمت دانشگاه خدشه وارد شود.

وی با بیان اینکه توسعه علم و فناوری بدون توجه به دانش امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: اقتصاد، فرهنگ و سیاست دانش‌بنیان است و مرکز تحول آن دانشگاه است و قطعا مسئولیت این امر به دوش جامعه آموزشی کشور است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: باید یک مدیریت علمی و کارشناسی و تخصصی در بدنه مدیریت جامعه دانشگاهی کشور قرار گیرد.

وی اظهار داشت: گرایشات سیاسی دانشگاه را از انسجام و یکپارچگی می‌اندازد و نباید سلایق سیاسی و طیف‌بندی‌های سیاسی را وارد حیطه وظایف مدیریتی کنیم.

توفیقی عنوان کرد: به هیچ‌وجه زمان آن نیست که ما خود را از یکسری افراد کارشناس و نخبه به هر دلیلی محروم کنیم.

وی گفت: یکی از معنای شعار اعتدالی که این روزها بیان می‌شود، این است که از تمام ظرفیت‌های کشور به دور از افراط و تفریط استفاده شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت یازدهم فرمودند، گفتمان دولت باید خدمت به مردم باشد که تفسیر و مصداق این حرف در جامعه دانشگاهی این است که دانشگاه‌های کشور کارآفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه کارآفرین یک دانشگاه عرضه‌محور نیست، دانشگاهی است که متناسب با نیاز صنعت و مردم برنامه‌ریزی می‌کنند..

توفیقی گفت: امروز همه مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که چنانچه بخواهیم اقتصادی شکوفا و فرهنگ قوی داشته باشیم و معضلات اجتماعی را کاهش دهیم، چاره‌ای جز توجه به دانشگاه و بدنه آموزش عالی کشور و احترام به دانش نداریم.

وی اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عملیاتی کردن همه راهبردها و طرح‌های مطرح شده در 6 سند مربوط به نظام آموزش کشور است.

وی ابراز داشت: در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها بیان یک نکته ضروری است و آن اینکه مخاطب اصلی دانشجو به همراه مسئولان هرگز نباید در بحث اسلامی بودن دانشگاه‌ها فقط دانشجویان را مخاطب قرار دهیم.

توفیقی گفت: دانشگاه باید یک محیط پرنشاط، سرشار از عزت و سربلندی و احترام به یکدیگر باشد و باید همه به گونه‌ای رفتار کنیم که دانشجویان، دانشگاه را خانه اول خود بدانند.

توفیقی در پایان تصریح کرد: چنانچه بتوانید این بستر را فراهم کنید، قطعا تصمیمی برای موفقیت برنامه‌های آتی در راستای پیشرفت خواهیم داشت.

انتهای پیام/63001/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول