اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

استارت شورای چهارم تبریز با طعم کشمکش

با پایان یافتن نخستین جلسه رسمی شورا این سئوال در اذهان تداعی می‌شود که آیا مردم تبریز پس از 6 سال دوباره شاهد تنش و کشمکش در شورای چهارم خواهند بود.

استارت شورای چهارم تبریز با طعم کشمکش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نخستین جلسه رسمی شورا با بحث بر روی تنفیذ برخی اختیارات شورا به سرپرست جدید آغاز و بعد از بحث و اعمال نظرهای فراوان از طرف اعضای شورا بالاخره تصویب شد.

همچنین بحث انتقال شورا به ساختمان اداری نیز مطرح شد که با مخالفت عابدزاده، مدبر و چمنی همراه بود که به اتفاق با اسکان شورا در محل موزه موافق بوده و از انتقال آن به ساختمان اداری سابق مخالف کردند زیرا اعتقاد داشتند شان پارلمان محلی با انتقال به آن ساختمان پایین خواهد آمد.

شهرام دبیری رئیس شورا در پاسخ به اعتراض این اعضای شورا گفت: این موضوع به هیئت رئیسه واگذار شده بود و هیئت رئیسه با بررسی‌هایی که به عمل آورد چند ساختمان و حتی عمارت شهرداری را به علت کمبود جا صلاح ندانسته و تنها جای مناسب برای نقل مکان شورا ساختمان اداری سابق در خیابان ارتش را صلاح دانسته است.

حسین اکبری سرپرست شهرداری نیز با صحه گذاشتن به سخنان دبیری رئیس شورا گفت: به دلیل درخواست شورا بحث واگذاری این ساختمان را به قطار شهری به حالت تعلیق در آورده و پلان آن را به هیئت رئیسه تقدیم کردیم همچنین ساختمان جدید شورا را مکان یابی کرده و قرار است حداکثر تا 10 ماه نسبت به ساخت و بهره‌برداری از این بنا در باغ شمس اقدام کنیم که این موضوع اعضای معترض را قانع نکرد و مقرر شد بحث اتاق‌ها در جلسه غیرعلنی که سه‌شنبه عصر برگزار خواهد شد بررسی شود.

حاشیه‌های جلسه شورا:

اکرم حضرتی از انتقال شورا به ساختمان اداری حمایت کرد و تخلیه موزه شهر را موجب حساسیت اصحاب رسانه و هنر تبریز دانست. اصغر عابدزاده با خطاب قرار دادن وی گفت: اول و آخر فرهنگ شما نیستید ما هم فرهنگی هستیم و از فرهنگ سر در می‌آوریم.

- وقتی موضوع استقرار شورا در محل موزه بالا گرفت المیرا خاماچی گفت: درست نیست جلوی چشم مردم و در جلسه علنی بر سر اتاق دعوا کنیم و از رئیس شورا خواست این موضوع در جلسه‌ای غیرعلنی مطرح شود.

- با افزایش اعضا به 21 نفر و صحبت همه به عنوان موافق و مخالف وقت زیادی گرفته می‌شد که دبیری رئیس شورا درخواست کرد با تصویب آیین نامه داخلی این موضوع حل و فصل گردد.

- با پایان یافتن نخستین جلسه رسمی شورا این سئوال در اذهان تداعی می‌شود که آیا مردم تبریز پس از 6 سال دوباره شاهد تنش و کشمکش در شورای چهارم خواهند بود.

انتهای پیام/60002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول