اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عدم حضور دو عضو شورای اسلامی شهر بناب در جلسات این شورا

آغاز دامنه اختلافات در شورای اسلامی شهر بناب

برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بناب با عدم حضور خود در جلسات این شورا در تلاشند با به حد نصاب نرسیدن اعضا، هیچ تصمیمی اتخاذ نشود.

آغاز دامنه اختلافات در شورای اسلامی شهر بناب

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، روز 12 شهریور قرار بود در سراسر کشور مراسم تحلیف اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود و در حالی که این مراسم در بناب برگزار می‌شد، دو عضو اصلی شورای اسلامی شهر بناب در مراسم تحلیف حاضر نشدند تا اختلافات در همان آغاز راه شروع شود.

گفته می‌شود برخی اعضای شورای اسلامی شهر بناب دلیل عدم حضور خود در جلسات را انجام برخی معاملات پشت پرده توسط برخی اعضای دیگر این شورا در انتخاب شهردار بناب عنوان می‌کنند.

حال که در آغاز راه به هر دلیلی برخی اعضای شورای اسلامی شهر به اختلافات مورد اشاره دامن می‌زنند و بر سر انتخاب شهردار با استفاده از حربه عدم شرکت در جلسات شورا و یا تهدید به استعفا دامنه آتش این اختلافات را گسترش می‌دهند؛ باید برای چهار سال آینده شورای اسلامی شهر و همچنین مدیریت شهری بناب فاتحه خواند.

اکنون این سئوال ذهن مردم تلاشگر و فهیم شهر بناب را به خود مشغول کرده است که وقتی در نخستین روز کاری دوره چهارم شورا وکلای آنها ساز جدایی و اختلاف را کوک کرده‌اند، دامنه اختلافات آنها در طول چهار سال آینده تا چه حد گسترش خواهد یافت.

در سوی دیگر با توجه به اتفاقاتی که در شورای اسلامی شهر بناب می‌گذرد، در بین مردم مطرح می‌شود که برخی اعضای شورا برای ابقای شهردار فعلی برخلاف آنچه که طی سه ماه گذشته در محافل مختلف و جلسات رسمی صحبت کرده و عملکرد افراد را زیرسئوال برده‌اند، چگونه و در روز رأی گیری عکس آن عمل کرده‌اند.

سئوال دیگری که ذهن مردم را درگیر خود کرده، این است که وقتی منتخبان آنها نتوانند در مورد منافع شهر و بر سر مسایل شهری با هم به تفاهم و توافق برسند، چگونه انتظار آبادانی و پیشرفت شهر در عرصه‌های مختلف را داشته باشند؟!

اعضای شورای اسلامی شهر بناب باید در نظر داشته باشند که حفظ آرای مردم و رسیدگی به مشکلات و مطالبات آنها اصلی‌ترین وظیفه شوراست. از این رو اعضای شورا بایستی در جهت احیای حقوق حقه مردم و خواسته موکلان خود بدون تأثیرپذیری از ناحیه فشارهای بیرونی با انتخاب شهرداری در شأن و منزلت مردم این شهر به اختلافات موجود خاتمه داده و راه خدمت را در پیش بگیرند. همانگونه که در تبلیغات انتخاباتی خود قول آن را به مردم داده‌اند.

با وجود اینکه مسئولیت شوراهای اسلامی دوره چهارم براساس اعلام وزارت کشور از 12 شهریور ماه آغاز می‌شد، ولی اعضای شورای شهر بناب در یک اقدام ابتکاری یازدهم شهریور ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با تشکیل جلسه با پنج رأی موافق، سه رأی مخالف و یک رأی ممتنع باقر بابازاده شهردار بناب را مجدداً در این مسند ابقاء کردند.

انتهای پیام/60004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول