اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تغییرات قریب الوقوع در ورزش

موج تغییرات به اصفهان هم می‌رسد

موج تغییرات در رأس ادارات ورزش و جوانان استان‌های کشور آغاز شده و با واکنش اخیر مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به نظر می‌رسد این موج در مسیر خود در اصفهان نیز توقف کوتاهی داشته باشد.

موج تغییرات به اصفهان هم می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از روی کار آمدن دولت جدید پیش بینی می‌شد که در حوزه ورزش نیز شاهد تغییرات زیادی باشیم.

نخستین تغییر در حوزه ورزش با پایان دوران وزارت محمد عباسی در وزارتخانه ورزش و جوانان صورت گرفت و رئیس جمهور مسعود سلطانی فر را برای تصدی این وزارتخانه در نظر گرفت، با این حال عدم رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موجب شد تا دکتر روحانی، صالحی امیری را برای سرپرستی وزارت ورزش و جوانان معرفی کند.

هنوز معلوم نیست که صالحی بتواند رأی اعتماد مجلس را کسب کند اما آن چه که مشخص است با انتخاب وزیر جدید موجی از تغییرات ورزش کشور را در بر می‌گیرد و به تبع دامنه تغییرات به اصفهان نیز خواهد رسید که مهم ترین تغییر به رأس ورزش استان اصفهان باز می‌گردد.

از زمانی که رفتن عباسی از وزارت ورزش و جوانان قطعی شد، تحرکات جدی برخی از افراد برای جلب نظر مدیران ورزش به منظور تغییر در مسئولیت مدیر کلی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان آغاز شد که تا به امروز نیز ادامه داشته است.

این افراد که برخی از آنها را منتقدان محمدرضا محمد جواهری و برخی دیگر را نیز افرادی که همواره در مقاطع مختلف خواهان تغییر در ورزش هستند و با ثبات میانه چندانی ندارند، تشکیل می‌دادند، پس از معرفی سلطانی فر به عنوان گزینه وزارت ورزش به این تصور که وی وزیر می‌شود، رایزنی‌هایی را با این فرد برای برکناری جواهری صورت داده و حتی برخی از آنها چند گزینه را معرفی کردند تا پس از آغاز کار وزیر جدید حکم مدیر کلی این گزینه‌ها صادر شود.

پس از اینکه وزیر شدن سلطانی‌فر منتفی شد، این عده از تلاش خود دست برنداشته و رایزنی‌های جدید را با سرپرست وزارت ورزش و جوانان آغاز کردند تا شاید این بار نتیجه تلاش‌هایشان مثبت باشد.

*ملایی از چهارمحال به گیلان رفت

سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان از زمانی که مسئولیت این وزارتخانه را برعهده گرفته است، ترجیح داده تا مشخص شدن وضعیتش به تغییرات کلی دست نزند و بیشتر مدیران ستادی همچنان مسئولیت‌های خود را برعهده دارند.

همچنین با وجود شایعات بسیاری که در مورد تغییر مدیران کل ورزش و جوانان استان اصفهان وجود داشت، نخستین تغییر روز گذشته صورت گرفت و افشین ملایی سرپرست ورزش و جوانان استان گیلان شد.

ملایی در زمان مدیر کلی رشید خدابخش سمت معاون منابع انسانی و در ادامه معاونت امور توسعه اداره ورزش و جوانان استان اصفهان را برعهده داشت.

پس از برکناری خدابخش از مدیر کلی ورزش اصفهان، افشین ملایی یکی از گزینه‌های اصلی برعهده گرفتن مسئولیت مدیر کلی ورزش استان بود که نتوانست این مسئولیت برعهده بگیرد.

ملایی پس از آن با تصمیم مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای مدتی دور کار شده بود و در مدت کوتاهی نیز ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان را برعهده گرفت و پس از مدت کوتاهی از این سمت استعفا داد، وی بعدها معاون امور توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری شد و از این معاونت نیز به مدیر کلی ارتقا پیدا کرد.

*جواهری در حسرت رکوردشکنی می‌ماند؟!

در ورزش اصفهان مرسوم است که از همان روزهای ابتدایی مسئولیت مدیران ورزشی استان بحث کنار رفتن آنها نیز در امتداد مسئولیت داشتن آنها در جریان است، این قضیه در مورد جواهری نیز صدق می‌کرد و برخی از افراد فعال در ورزش اعتقاد داشتند حضور وی بلند مدت نخواهد  بود.

روی کار آمدن دولت جدید و همچنین ایجاد تغییرات در رأس وزارت ورزش و جوانان موجب شده تا گمانه زنی‌ها برای تغییر مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان قوت بگیرد.

گفته می‌شود از مدتی قبل برخی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تحرکاتی را برای برکناری جواهری آغاز کرده‌اند که خبر آن به وی نیز رسیده و واکنش متولی ورزش استان را در پی داشته است.

جواهری چندی قبل در جلسه‌ای به طور صریح به لابی‌های انجام شده برای برکناریش اشاره کرده و خطاب به برخی از نمایندگان که تلاش ویژه‌ای را برای کنار زدن وی صورت داده‌اند، عنوان کرد که به جای لابی گری برای وی، به فکر برطرف کردن مشکل آب استان اصفهان باشند.

جواهری حتی به کنایه نیز گفت اگر این زمانی را که برای برکناری من صرف کرده‌اید، برای رفع مشکل آب استان گذاشته بودید، به طور حتم این معضل حل شده بود.

جواهری که در بیشتر نشست‌ها به شوخی اعلام می‌کند که قصد دارد رکورد 13 ساله علیرضا رحیمی در ورزش اصفهان را بشکند، پیش از این تا زمانی که بحث برکناریش مطرح می‌شد، می‌گفت که من با حکم وزیر آمده و با حکم وی نیز می‌روم اما در حال حاضر وزیری که حکم مدیر کلی جواهری را امضا کرده، عملاً مسئولیتی در اختیار نداشته و تعیین تکلیف در مورد مدیر کل آینده بر عهده وزیر جدید است.

پس از ایجاد موج تغییر مدیران ورزش ادارات ورزش و جوانان استان‌ها، به نظر می‌رسد این موج در اصفهان نیز توقف داشته باشد اما میزان تغییرات بر جای مانده حاصل از این موج در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام/63006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول