اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر آفریقای جنوبی در ایران:

آفریقای جنوبی خواستار توسعه روابط تجاری با ایران است

سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: آفریقای جنوبی خواستار توسعه روابط تجاری با ایران است.

آفریقای جنوبی خواستار توسعه روابط تجاری با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آرجی وایت‌هد عصر امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان رابطه ایران و آفریقای جنوبی را دارای سابقه طولانی خواند و اظهار کرد: ارتباط جدی این دو کشور از سال 1994 میلادی آغاز شد.

وی آفریقای جنوبی را دارای ظرفیت کشاورزی و تجاری بالایی دانست و تصریح کرد: آفریقا یکی از کشورهایی است که ایران می‌تواند با آن کار کند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه این کشور ظرفیت اقتصادی بالایی دارد، افزود: می‌توان در قالب یک تیم همکاری با اتاق بازرگانی ایران در آفریقا تبادل تجاری برقرار کرد.

وی، تولید گوشت قرمز را یکی از محصولات خاص آفریقای جنوبی ذکر کرد و گفت: تقاضا برای گوشت قرمز در ایران وجود دارد.

وایت‌هد، با اشاره به اینکه پسته یکی از محصولات مورد نیاز آفریقای جنوبی است، تصریح کرد: در این زمینه می‌توانیم تبادل تجاری خوبی داشته باشیم.

وی، واگذاری امور تجاری و بازرگانی به بخش خصوصی را موجب گسترش فعالیت تجاری دو کشور دانست و یادآور شد: توسعه تجارت با ایران از خواسته‌های مهم آفریقای جنوبی است ضمن اینکه فعالیت با بخش خصوصی اقتصاد را از دولتی بودن خارج می‌کند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران تبادل سرمایه‌گذاری و فعالیت در زمینه گردشگری را موجب نزدیک شدن دو کشور آفریقای جنوبی و ایران دانست و خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی در گردشگری، مهمان‌داری و مهمان‌پذیری پیشرفته بوده و ایران نیز از نظر فرهنگی، تاریخی و زبان بسیار غنی است.

وی متذکر شد: آفریقای جنوبی می تواند با ایران تبادل گردشگر و مهارت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور گزارشی از ظرفیت‌های این استان را ارائه کرد.

هادی تیزهوش تابان حضور سفیر آفریقای جنوبی در گیلان را موجب تأثیرگذاری بیشتر در روابط دو کشور دانست و اظهار کرد: با اعزام هیئت‌ها می‌توان روابط تجاری دو کشور را گسترش داد.

به گزارش فارس، سفیر آفریقای جنوبی در ایران امروز به همراه همسر خود از باغ‌های زیتون گیلان بازدید کرد و ظرفیت این استان در تولید محصول زیتون را قابل تحسین خواند و خواستار آموزش دانش بومی کشاورزی ایران در کشور خود شد.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول