اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مشاور راهوند آبادی:

سند اشتغال استان قزوین در 7 جلد آماده شد

مدیرعامل شرکت مشاور راهوند آبادی گفت: سند اشتغال استان قزوین در حجمی بالغ بر چهار صفحه و در قالب هفت جلد آماده شده است.

سند اشتغال استان قزوین در 7 جلد آماده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مناف‌پور در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد:‌ مسئولیت تدوین اسناد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین از سال 89 به شرکت مشاور راهوند آبادی واگذار شد.

وی افزود: قراردادی که مابین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت مشاور منعقد شد برای مطالعات ملی در سطح کشور بود که شورای عالی اشتغال مصوب کرده بود.

این مسئول اضافه کرد: براساس این قرارداد مقرر شد این مطالعات براساس شرح خدمات یکسان در استان های کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت مشاور راهوند آبادی عنوان کرد: به این ترتیب در هر استانی با انجام مطالعات مورد نیاز، بررسی وضع موجود در استان و تحلیل آن، تدوین اسناد اشتغال و سرمایه‌گذاری آن استان انجام شود و با استفاده از اسناد اشتغال همه استان‌‌ها، سند اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور تدوین شود.

مناف‌پور ادامه داد: مطالعات تمام بخش‌های مرتبط با بیکاری و اشتغال اعم از رشد اقتصادی، رشد جمعیتی و طرح‌های بالادستی را در بررسی‌های خود مورد توجه قرار دادیم.

به گفته وی 20 نفر از کارشناسان متخصص در بخش‌های مختلف اقتصادی و مطالعاتی در این زمینه در استان قزوین فعالیت می‌کردند.

این مسئول افزود: علاوه براین کارشناسان در داخل استان نیز کمیته راهبردی متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی به ریاست معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین با تشکیل جلسات مورد نیاز و بررسی مسائل در این زمینه فعالیت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت مشاور راهوند آبادی با اشاره به مشکلات موجود برای انجام مطالعات عنوان کرد: برای انجام مطالعات و جمع‌آوری آمار برای تدوین سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مشکلات متعددی وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به فقدان آمار لازم از سال‌های 87 تا 89 اشاره کرد.

مناف‌پور افزود: با توجه به این امر کارشناسان سعی کردند آمارهای مورد نیاز را پس از مطالعه و بررسی‌های لازم برآورد کنند.

وی اضافه کرد: سند اشتغال استان قزوین به صورت میان‌بخشی تمام پدیده‌ها را با یکدیگر مرتبط کرده و نقاط قوت و ضعف بخش‌ها را مورد توجه قرار داده است.

این مسئول عنوان کرد: نکته قابل اعتماد در این مطالعات فارغ از مسائل کمی، تدوین سند براساس اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و پروژه‌های اجرایی به تفکیک دستگاه‌ها، شهرستان‌ها و امکانات موجود در آن‌ها است.

مدیرعامل شرکت مشاور راهوند آبادی ادامه داد: با توجه به بررسی‌هایی که در سطح ملی روی سند اشتغال استان قزوین انجام شده و به اذعان کسانی که این طرح را بررسی کرده‌اند، این سند از اسناد قابل اتکا بین استان‌های کشور است.

مناف‌پور اظهار کرد: یکی از بخش‌های این مطالعات سنجش فضاهای عمومی کسب و کار در استان بود که برای آن نظرسنجی‌ها و فرم‌هایی به وسیله کارشناسان تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه باید از شاخص‌های کمی صرف‌نظر کرد اما از نظر کیفی سیاست‌ها، راهبردها و پروژه‌های اولویت‌دار مشخص شده در آن، دستاوردهای خوبی است که اگر یک گروه ثابت و متخصص آن را مورد بررسی قرار دهند، به نتایج خوبی می‌رسند.

انتهای پیام/77010/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول