اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

48 درصد از اشتغال تعهد شده قزوین محقق شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در حال حاضر 48 درصد اشتغال تعهد شده در استان قزوین محقق شده است.

48 درصد از اشتغال تعهد شده قزوین محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فردین بابایی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعاریف متفاوتی برای اشتغال، شغل و فرد شاغل وجود دارد.

وی افزود: با وجود این‌که در قانون کار ایران محدودیت 15 سال برای به‌کارگیری در حوزه کار وجود دارد اما در آمارهایی که ارزیابی می‌شود نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری برای جمعیت بالای 10 سال است.

این مسئول با اشاره به شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد گفت: آنچه در حال حاضر مدنظر بوده و از مصوبات شورای عالی اشتغال به شمار می‌رود، مشاغلی است که در سال جاری ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: به عنوان مثال فردی که در سال گذشته مشغول به کار شده ولی اطلاعات وی در سال جاری در سامانه رصد ثبت شود مورد قبول نیست و فقط آماری که در سال جاری جذب و به‌کارگیری شده‌اند به وسیله سیستم پذیرش می‌شود.

بابایی با اشاره به میزان اشتغال تعهد شده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین 124 شغل را تعهد کرده بود که از این میزان 35 مورد معادل 28 درصد محقق شده است.

وی افزود: 60 زمینه شغلی از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان تعهد شده بود که از این میزان 32 مورد معادل 53 درصد محقق شده است.

این مسئول اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زمینه اشتغال سه هزار شغل را تعهد کرده بود که تاکنون 799 مورد آن محقق شد که معادل 26 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به میزان اشتغال تعهد شده از سوی اداره‌کل آب و فاضلاب روستایی استان گفت: این دستگاه اجرایی 140 شغل را تعهد کرده بود که تاکنون چیزی در سامانه رصد به ثبت نرسیده است.

بابایی با بیان این‌که اداره‌کل کمیته امداد 94 درصد از اشتغال تعهدی خود را ایجاد کرده است، اظهار کرد: کمیته امداد 750 مورد شغل را تعهد کرده بود که تاکنون 705 مورد آن را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: میزان تعهد اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران 35 مورد بود که تاکنون 31 مورد معادل 89 درصد را محقق کرده است.

این مسئول با اشاره به این‌که اداره‌کل آب و فاضلاب استان قزوین 47 درصد از اشتغال تعهدی خود را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: میزان اشتغال تعهد شده از سوی اداره کل آب و فاضلاب شهری 150 مورد بود که تاکنون 70 مورد آن محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان این‌که میزان تعهد اشتغال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 6 هزار و 500 مورد بود که یک‌هزار و 420 مورد، معادل 22 درصد آن محقق شده است، گفت: میزان تعهد اشتغال سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها نیز 30 مورد بود که تاکنون 20 مورد معادل 67 درصد محقق شده است.

بابایی افزود: شرکت توزیع برق استان قزوین نیز 17 مورد اشتغال تعهد کرده بود که تاکنون 27 مورد معادل 159 درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی استان نیز 525 مورد اشتغال تعهد کرده بود که از این میزان تاکنون 147 مورد معادل 28 درصد محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان 70 مورد ایجاد اشتغال را تعهد کرده بود که تاکنون 31 مورد معادل 44 درصد آن تحقق یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان این‌که اداره‌کل ورزش و جوانان استان از 155 اشتغال تعهدی خود تاکنون 17 مورد معادل 11 درصد را محقق کرده است، گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 216 مورد اشتغال تعهد شده خود تاکنون 143 مورد معادل 66 درصد را محقق کرده است.

بابایی با اشاره به این که شرکت گاز استان از 235 مورد اشتغال تعهد شده خود تاکنون 79 مورد معادل 34 درصد را ایجاد کرده است، عنوان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز از 233 مورد اشتغال تعهد شده خود تاکنون فقط سه مورد را محقق کرده که رقم بسیار کمی است.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از 268 مورد اشتغال تعهد شده خود تاکنون 129 مورد معادل 48 درصد را محقق کرده است.

این مسئول با بیان این که شرکت سهامی آب منطقه‌ای قزوین از 24 مورد تعهد شغلی تاکنون به 15 مورد معادل 63 درصد آن عمل کرده است، اظهار کرد: سازمان امور اقتصادی و دارایی استان نیز از 31 مورد شغل تعهدی خود 20 مورد معادل 65 درصد آن را محقق کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان از 90 مورد تعهد اشتغال تاکنون 54 مورد را ایجاد کرده که معادل 60 درصد است.

بابایی افزود: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز از 24 مورد تعهد اشتغال تاکنون به 11 مورد آن عمل کرده که معادل 46 درصد است.

وی اضافه کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) نیز از 700 مورد تعهد اشتغال تاکنون 281 مورد را محقق کرده که معادل 40 درصد است.

این مسئول ادامه داد: اداره‌کل بهزیستی استان از 300 مورد اشتغال تعهد شده تاکنون 109 مورد معادل 36 درصد و سازمان بسیج سازندگی استان نیز از 445 مورد اشتغال تعهدی تاکنون 71 مورد معادل 16 درصد را محقق کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآور شد: محیط زیست 10 مورد، ثبت اسناد 13 مورد و اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس نیز هشت مورد اشتغال را تعهد کرده بودند که تاکنون آماری در سامانه رصد به ثبت نرسیده است.

انتهای پیام/77010/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول