اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رئیس سازمان حج و زیارت:

مبلغ 2 میلیون و صد هزار تومان مجموع مابه‌التفاوت هزینه حج امسال است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مجموع مابه‌التفاوت هزینه حج امسال 2 میلیون و صد هزار تومان است که امیدواریم تا قبل از انجام مراسم حج به حساب زائران واریز شود.

مبلغ 2 میلیون و صد هزار تومان مجموع مابه‌التفاوت هزینه حج امسال است

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری که به مناسبت هفته حج و زیارت برگزار شد گفت: با کار کارشناسی و دقیقی که بر روی قیمت‌های حج امسال صورت گرفت موفق شدیم از دو منبع بازگشت مابه‌التفاوت را داشته باشیم یکی از محل صرفه‌جویی انجام شده و دیگری از محل سود سپرده‌ها که توسط بانک ملی ایران باید اتفاق بیفتد.

وی در خصوص صرفه‌جویی‌های انجام شده حج امسال گفت: امسال پس از 7 سال اعزام‌ها طوری صورت می‌گیرد که پروازهای مدینه قبل به مدینه منوره مشرف می‌شود که صرفه‌جویی در وقت و هزینه زائر می‌شود و تمام زائران مدینه بعد هم بازگشتشان از مدینه انجام می‌شود که باز هم کاهش هزینه‌ها را خواهیم داشت.

اوحدی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده توانستیم در خصوص قیمت بلیط هواپیما 70 دلار صرفه‌جویی داشته باشیم که این امر یکی دیگر از جنبه‌های صرفه‌جویی امسال در مراسم حج بود همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های ستادی یکی دیگر از برنامه‌های ما بود که با کاهش دستیار زن توانستیم آن را محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از فردا صبح مبلغ 900 هزار تومان به حساب زائران واریز می‌شود و امیدواریم با همکاری بانک ملی بتوانیم مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان نیز تا قبل از برگزاری مراسم حج به حساب زائران بازپرداخت کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: آنچه در سازمان بورس و فرابورس خریداری می‌شود معمولاً کالاست و این درست نیست که زائری که سالها چشم انتظار اعزام به خانه خدا بوده است فیش حج او را به عنوان یک سرمایه وارد معامله کنیم و سیاست سازمان حج و زیارت نیز این نیست که فیش حج به عنوان یک کالا تلقی شود.

اوحدی ادامه داد: سیاست سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بر این است که اگر عزیزانی در سال جاری به دلیل تنگناهای مالی و یا دلایل دیگر نتوانستند مشرف شوند و سال آینده اولویت آنها محفوظ است و می‌توانند در سالهای بعد به حج مشرف شوند.

وی ادامه داد: در حج امسال در مجموع 64 هزار نفر مشرف می‌شوند که از این بین 61 هزار نفر زائر و تقریباً 3 هزار نفر عوامل ستادی هستند.

اوحدی افزود: اولین پرواز 23 شهریور ماه و آخرین پرواز بازگشت 18 آبان ماه خواهد بود و کاروان‌ها در قالب 500 کاروان، 250 کاروان مدینه بعد و 250 کاروان قبل از 17 ایستگاه پروازی اعزام می‌شود.

وی در خصوص کاروان‌های غیرمجاز گفت: اگر از حضور کاروان‌های غیرمجاز اطلاعی حاصل شود برخورد حقوقی و قانونی با آنها صورت خواهد گرفت و اگر بتوانیم سهمیه عمره را برای سال آینده افزایش دهیم قطعاً حضور کاروانهای غیرمجاز کمتر خواهد شد و در مورد عتبات عالیات نیز می‌توانیم بگوییم با افزایش ظرفیت‌ها هم اکنون تقریباً کاروانهای غیرمجاز فعالیتی ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص هزینه عمره سال آینده گفت: تمام تلاش ما این است که در مراسم عمره و حج بهترین خدمات و مدیریت هزینه را داشته باشیم و همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد سازمان حج و زیارت باید رویکرد مالی شفافی داشته باشد و همین موضوع نیز رویکرد ما در خصوص عمره سال آینده است.

اوحدی ادامه داد: تلاش ما در خصوص عمره سال آینده بر این مبنا قرار دارد که با شروع مذاکرات عقد قراردادها بتوانیم بر مذاکرات حاکم باشیم و با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم بتوانیم 35 تا 40 درصد افزایش سهمیه عمره را برای سال آینده داشته باشیم.

وی افزود: تا امروز تا اولویت 300 به عمره اعزام شده‌اند و از اولویت 300 به بعد را برای سال آینده اعلام می‌کنیم تا انشاءالله به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

وی ادامه داد: با قاطعیت عرض می‌کنم که بالاترین و باکیفیت‌ترین خدمات در تمام حوزه‌ها به صورت خاص برای زائر ایرانی تقدیم می‌شود و 118 مطب با امکانات مورد نیاز و یک مطب به صورت 24 ساعته در خدمت زائران است که در این بیمارستان‌ها پزشکان متخصص و فوق تخصص در مکه و مدینه حضور دارند و امکاناتی مانند ICU و CCU و حتی مطب دندانپزشکی نیز در نظر گرفته شده است.

اوحدی افزود: امسال برای اولین بار از پزشک زن نیز در هتل‌هایی که بیش از هزار زائر در آن استخدام هستند استفاده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان در خصوص مدیرانی که کاروان‌ها آنها امسال به دلیل ادغام کاروان‌ها از اعزام به حج باز مانده‌اند گفت: این مدیران کاروان‌ها امیدوار باشند که در سال آینده کاروان آنها مجدداً به حج اعزام خواهند شد و محدودیت‌های امسال در سال آینده وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول