اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار سفیر جدید سوئیس در تهران

ظریف: غرب در راستای دور کردن سایه جنگ و خشونت از منطقه تلاش کند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر جدید سوئیس در تهران ابراز امیدواری کرد غرب با بهره‌گیری از فرصت ابتکار روسیه در راستای حل و فصل بحران سوریه از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک و دور کردن سایه جنگ و خشونت از منطقه تلاش کند.

ظریف: غرب در راستای دور کردن سایه جنگ و خشونت از منطقه تلاش کند

به گزارش خبرگزاری فارس، «جولیا هاس» سفیر جدید سوئیس در جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

ظریف در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب فیمابین دو کشور گفت: دو کشور ایران و سوئیس از زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان سوئیس را کشوری تأثیرگذار در جامعه جهانی و اروپا به خصوص در عرصه سیاسی و اقتصادی توصیف و ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت جدید شاهد تقویت تعامل بین ایران و کشورهای اروپایی از جمله سوئیس بر اساس احترام متقابل باشیم.

ظریف همچنین ضمن اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه افزود: ایران از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای همکاری و تعامل سازنده در مسائل مختلف سیاسی و امنیتی و نیز اقتصادی و تجاری با اروپا به ویژه کشور سوئیس برخودار می‌باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در منطقه به خصوص در مورد بحران سوریه ابراز امیدواری کرد غرب با بهره‌گیری از فرصت ابتکار روسیه در این زمینه، در راستای حل و فصل این بحران از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک و دور کردن سایه جنگ و خشونت از منطقه تلاش کند.

جولیا هاس سفیر جدید سوئیس در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه کشورش به همتای ایرانی، به سابقه روابط دوستانه و خوب بین دو کشور در عرصه دوجانبه و چندجانبه اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با آغاز به کار دولت حسن روحانی شاهد بسط و گسترش بیش از  پیش روابط بین تهران و برن به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم و تاکید کرد در این راستا همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول