اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه تشریح کرد

مؤلفه‌های 4گانه برای فعالیت شوراهای اسلامی/ مردم صاحبان انقلاب‌اند

امام جمعه تربت حیدریه با تشریح چهار مؤلفه اصلی برای فعالیت شوراهای اسلامی گفت: منتخبان مردم با درک صحیح از نیازها به رفع مشکلات طبقات محروم و مستضعف اهتمام ویژه داشته باشند.

مؤلفه‌های 4گانه برای فعالیت شوراهای اسلامی/ مردم صاحبان انقلاب‌اند

به گزارش خبرنگار فارس از تربت حیدریه، مراسم تقدیر از اعضای سومین دوره شوراهای اسلامی و معارفه اعضای چهارمین دوره شورهای اسلامی این شهر با حضور امام جمعه، شهردار، فرماندهان نظامی، انتظامی و برخی مسئولان در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی ناصری، شهردار تربت حیدریه اظهار داشت: شورا به عنوان یک نهاد مردمی و پلی میان مردم و دولت است که باید به عنوان نماینده مردم مشکلات را بررسی و برای حل آنها اقدامات لازم را انجام دهد و از سوی دیگر برای اجرای سیاست‌های دولت هماهنگی تنگاتنگی با نهادهای دولتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شوراها نهادهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و حلقه مدیریت و واسطه مدیریت مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند.

ناصری با اشاره به اینکه شوراها بیانگر خواست و اراده مردم هستند، افزود: هرکدام از منتخبان چهارمین دوره شوراها ماحصل رأی، اعتقاد و اعتماد مردمند و شوراها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشانه بلوغ فکری مردم است.

شهردار تربت حیدریه متذکر شد: امیدوارم اعضای جدید شورا در این امتحان بزرگ موفق و سربلند باشند و این امر با تلاش و همت، توجه به خداوند و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب میسر است.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، امام جمعه تربت حیدریه نیز اذعان داشت: شور و مشورت ریشه قرآنی دارد و پیامبر (ص) نیز که عقل کل بودند خود را از مشورت بی‌نیاز نمی‌دیدند، چراکه حضور جمعی، از آسیب‌های تصمیم‌گیری فردی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: منتخبان مردم در شوراهای اسلامی رضایت الهی را مدنظر قرار دهند و خدمت به خلق سرلوحه کار آنها باشد.

شریعتی‌تبار یادآور شد: نظام شورایی بیش از 1400 سال سابقه دارد و در قرآن کریم هم توجه خاصی به آن شده است؛ شورا اتاق فکر اداره شهر است که براساس چهار مؤلفه نیازها و ضرورت‌ها، ارزش‌ها و آرمان‌ها، فرهنگ و سنت و امکانات و توانمندی‌های مالی با رعایت اولویت‌بندی و همفکری و مشورت برای پیشرفت و تسهیل امور مردم فعالیت می‌کنند.

امام جمعه تربت حیدریه افزود: منتخبان مردم با درک صحیح از نیازها و ضرورت‌های مختلف جامعه به ویژه طبقات محروم و مستضعف نسبت به مهم‌ترین اولویت‌ها یعنی مسائل فرهنگی و اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند و از شوراها انتظار داریم به اولویت‌ها در امور عمران و نیازهای مردم توجه کنند.

یادآور می‌شود در پایان مراسم از زحمات اعضای سومین دوره شورای اسلامی شهر تقدیر شد.

انتهای پیام/2202/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول