اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به پیشنهاد دانشگاه تبریز صورت گرفت

عضویت ایران در اتحادیه جهانی غارشناسی

در جریان شانزدهمین اجلاس بین‌المللی غارشناسی در جمهوری چک، به پیشنهاد گروه زمین‌شناسی دانشگاه تبریز، ایران به عضویت اتحادیه جهانی غارشناسی درآمد.

عضویت ایران در اتحادیه جهانی غارشناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیرگروه زمین‌شناسی دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز گفت: ایران در اجلاس بین‌المللی غارشناسی که در جمهوری چک برگزار شد، با کسب 39 رأی موافق از 41 رأی مجمع، به‌عنوان عضو رسمی اتحادیه‌ جهانی غارشناسی در کنار 61 عضو قبلی پذیرفته شد.

دکترعبدالرضا واعظی افزود: درخواست عضویت انجمن غارنوردی ایران در اتحادیه بین‌المللی غارشناسی از طرف گروه زمین شناسی دانشگاه تبریز که در زمینه اکتشاف و مکانیسم تشکیل غارهای منطقه همکاری تنگاتنگ و مستمر با انجمن غارنوردی ایران دارد، مطرح و پس از تایید هیئت رئیسه دانشگاه تبریز، به اتحادیه مذکور ارسال گردید.

وی اظهار امیدواری کرد: در تعامل با مجامع بین‌المللی غارنوردی و غارشناسی جهان، ضمن ارتقای سطح علمی غارنوردان کشور، زمینه برای معرفی غارها، ثبت جهانی نمونه‌های خاص از جمله غارهای نمکی، عضویت در پروتکل‌های زیست‌محیطی و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف غارنوردی و غارشناسی و حمایت از دانشجویان رشته‌های مرتبط در کشورهای عضو فراهم شود.

این کنگره‌ علمی با حضور یک‌هزار و 6 نفر از 70 کشور جهان از 21 تا 28 جولای 2013 در شهر «برنو» کشور جمهوری چک برگزار شد.

انتهای پیام/60001/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول