اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مأموران پلیس فتا

کلاهبرداری تلفنی 11 میلیون تومانی در سمنان کشف شد

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران پلیس فتای استان با شناسایی اعضای یک باند، راز کلاهبرداری تلفنی 11 میلیون تومانی را از یک پزشک زن فاش کردند.

کلاهبرداری تلفنی 11 میلیون تومانی در سمنان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از مرکز اطلاع‏‌رسانی نیروی انتظامی استان سمنان، محمدرضا میرزایی گفت: کلا‏هبرداران تلفنی در تماس با یک پزشک زن به بهانه اینکه وی را به عنوان پزشک خانواده انتخاب کرده‌‏اند، مبلغ 11 میلیون تومان از حساب وی سرقت کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: این پزشک زن اهل و ساکن شهرستان شاهرود است و کلاهبرداران با اعلام این‏که قصد واریز مبلغی به عنوان پیش‌‏پرداخت به حساب وی دارند، اطمینان این دکتر را جلب کرده و وی را پای دستگاه خودپرداز می‏‌کشند.

میرزایی اظهار کرد: خانم دکتر نیز با کمال آرامش و بدون هیچ‏گونه تحقیق و بررسی به راحتی اطلاعات حسابش را در اختیار افراد ناشناس می‏‌گذارد و کلا‏هبرداران که به دنبال این فرصت طلایی بودند، 11 میلیون تومان از حساب وی سرقت می‌‏کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: با پیگیری‏‌های گسترده تیم رصد پلیس فتای استان سمنان، سرانجام سه عضو یک باند اهل و ساکن تهران را شناسایی کردند و با هماهنگی لازم و اخذ نیابت قضایی، متهمان دستگیر شدند و در بازجویی‏های پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

میرزایی با اعلام تحویل متهمان به مرجع قضایی، از بی‏‌توجهی برخی شهروندان به توصیه‏‌های پلیس انتقاد کرد و گفت: برای انتقال وجه به حساب افراد، نیازی به حضور شخص دریافت کننده پای دستگاه خودپرداز نیست.

فرمانده انتظامی استان سمنان از مردم خواست در صورت برقراری این‏گونه تماس‏ها قبل از هرگونه اقدامی بررسی‏‌های لازم را انجام داده و در صورتی که با تماس‏‌گیرندگان آشنایی ندارند، مراتب را بی‏‌درنگ با مرکز فوریت‏های پلیسی 110 در میان بگذارند.

به گزارش فارس؛ در ماه‏‌های اخیر چند مورد مشابه این پرونده در استان سمنان رخ داده است و افرادی با تماس تلفنی از پزشکان کلاهبرداری کرده‏‌اند که لزوم هوشیاری این قشر به هشدارهای پلیس را بیش از پیش آشکار می‏‌کند.

انتهای پیام/2249/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول