اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم خبر داد

اجرای طرح معتمدین شهر در محلات مختلف قم

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم از اجرای طرح معتمدین شهر در محلات مختلف شهر قم با هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اداره شهر خبر داد.

اجرای طرح معتمدین شهر در محلات مختلف قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن نصیری امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها علاوه بر کارکردهای خدماتی رویکردهای فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: اگر جامعه‌ای سالم در شهرها نداشته باشیم نمی‌توانیم بگوییم به سمت آرمانشهر حرکت می‌کنیم.

وی بیان کرد: قم را از گذشته‌های دور به عنوان مرکز صیانت از دین می‌دانستند و امروز نیز نسبت به گذشته بر این جایگاه و اهمیت افزوده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم با اشاره به وجود حرم کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران در قم بیان کرد: سند چشم‌اندازی در سال گذشته در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم تدوین شد.

وی هدف از تدوین این سند را دستیابی به آرمانشهر شیعی در افق پیش‌بینی شده عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش‌بینی شده است و اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

نصیری توسعه فرهنگ شهروندی را از جمله اقدامات مهم در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: باید برای جبران عقب ماندگی‌ها در این عرصه تلاش لازم را داشته باشیم.

وی گسترش فرهنگ دینی را از جمله اهداف در نظر گرفته شده عنوان کرد و ادامه داد: قم خاستگاه و مهد انقلاب اسلامی است و اگر در این خصوص شهری بخواهد پرچم‌داری کند آن شهر قم است و در همین راستا گسترش فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اینکه در گذشته این معاونت به دلیل تغییرات مدیریتی زیاد نتوانسته به اهداف در نظر گرفته شده جامه عمل بپوشاند، اضافه کرد: در زمینه محتوا سازی در این حوزه تلاش‌های قابل توجهی صورت گرفته است و ما در زمینه محتوای فرهنگی و فرهنگ شهروندی از دیدگاه اسلام وضعیت خوبی داریم ولی در زمینه عرضه محتوای تولید شده در جامعه در گذشته فقط به چاپ و نشر اکتفا شده است.

وی توسعه فرهنگ و اخلاق شهروندی را نخستین فرایندی دانست که در دستور کار قرار گرفته است و افزود: باید اخلاق‌مداری و قانون‌مداری در شهر مورد توجه قرار گیرد تا شهروندان در شرایط مطلوب در کنار یکدیگر زندگی کنند.

نصیری حقوق شهروندی، قانون‌مداری، توسعه فرهنگ مشارکت در اداره شهر و توسعه مدیریت محله‌ای شهر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: به دنبال راه‌اندازی تشکیلات محلی به عنوان معتمدین شهر هستیم تا شاهد افزایش سطح مشارکت عمومی در اداره شهر باشیم.

وی استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای عمومی شهر را نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی دانست و ادامه داد: باید در کنار فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در این مکان‌ها نسبت به ساماندهی اهتمام لازم را داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم با اشاره به وجود معضلات و مشکلات اجتماعی در شهر بیان کرد: این شرایط نتیجه اقدامات نسنجیده و غیرکارشناسی و جزیره‌ای در گذشته است.

وی توسعه فرهنگ گردشگری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در زمینه گردشگری درون شهری ورود پیدا کرده‌ایم و شهرداری باید نقش آفرینی کند، البته در زمینه گردشگری برون شهری با توجه به اینکه ما شهری زائر‌پذیر هستیم باید شرایط را فراهم کنیم زائرینی که به شهر قم مشرف می‌شوند از اماکن دیدنی قم بازدید کرده و در نهایت با شور و نشاط شهر را ترک کنند و تحقق این مهم زمینه توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر را فراهم خواهد کرد.

نصیری به اقدامات صورت گرفته در عرصه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شاید وظیفه مستقیم نداشته باشیم ولی تقویت مباحث فرهنگی و هنری را مورد توجه قرار داده و برای عمومی کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول