اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روابط تجاری غنا با ایران منحصر به تهران نیست

سفر هیئت اقتصادی غنا به تبریز در اوایل سال میلادی آینده

سفیر غنا با بیان اینکه اساس سفر ما به تبریز ایجاد رابطه بین تجار ایران و غنا است از سفر هیئت اقتصادی غنا به تبریز در اوایل سال میلادی آینده خبر داد.

سفر هیئت اقتصادی غنا به تبریز در اوایل سال میلادی آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اوا گیلبرت ایمبیلاه ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم تبریز اظهار کرد: دلایل زیادی از جمله مشترکات تاریخی، سیاسی و اقتصادی برای بسط و گسترش روابط ایران و غنا وجود دارد و مخصوصاً در این وضعیت بین‌المللی نیاز داریم که روابط خوبی با یکدیگر داشته باشیم و این امر به نفع هر دو کشور است.

وی افزود: روابط تجاری غنا با ایران منحصر به تهران نیست و ما با همین نگرش به تبریز سفر کرده‌ایم تا مبادلات اقتصادی خود را افزایش دهیم.

ایمبیلاه خاطرنشان کرد: مذاکرات ما در تبریز بسیار پرثمر بود و امیدواریم نمایندگان استان آذربایجان شرقی به زودی به غنا سفر کرده و زمینه‌های همکاری را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه غنا منطقه خوبی برای تجارت است، خاطرنشان کرد: غنا یکی از کشورهای باثبات در غرب آفریقاست و منابع طبیعی فراوانی مانند فلزات گرانبها و اخیراً نفت و بنزین در اختیار دارد و تجارت در این کشور بسیار پرثمر و پرفایده است.

سفیر غنا با بیان اینکه هیچ تهدیدی برای تجارت در غنا وجود ندارد، تصریح کرد: سیستم ما به سرمایه‌گذاران بسیار اهمیت می‌دهد و آنها همیشه برنده هستند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که منابع و امکانات خدادادی ایران بیشتر از نیاز این کشور است و مطمئناً ایرانیان می‌خواهند دارایی‌های خود را با دیگر کشورها تقسیم کنند.

سفیر غنا با بیان اینکه ایران تکنولوژی بالایی در اختیار دارد، افزود: با توجه به توسعه شهرنشینی و سرعت خوب ساخت و ساز در کشور غنا، ما تقریباً به هر چیزی که ایران در اختیار دارد به ویژه تکنولوژی ایران و نفت و سیمان این کشور نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اساس سفر ما به تبریز ایجاد رابطه بین تجار ایران و غنا است، از سفر هیئت اقتصادی غنا به تبریز در اوایل سال میلادی آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ این سفر موجب تعمیق همکاری‌های دوجانبه شود.

انتهای پیام/60002/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول