اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

واردات کالا هدفمند شود / وجود برچسب‌های فله‌ای در بازار گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر مدیریت واردات کالا به کشور تاکید کرد و گفت: واردات کالا باید هدفمند شود.

واردات کالا هدفمند شود / وجود برچسب‌های فله‌ای در بازار گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اظهار کرد: فعالیت کمیسیون مذکور نتایج مثبتی در حوزه تولید و تجارت استان داشته است.

وی به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: حماسه سیاسی توسط ملت ایران محقق شد و باید به دنبال تحقق حماسه اقتصادی باشیم.

منتظری فلج کردن اقتصاد ایران را از اهداف اعمال تحریم‌ها توسط دشمنان دانست و بیان کرد: دشمن به دنبال تعطیلی واحدهای تولیدی و فلج کردن اقتصاد ایران است اما تاکنون نتوانسته در این زمینه موفق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود بعضی از مشکلات در واحدهای تولیدی، تصریح کرد: تاکنون هیچ واحد تولیدی به دلیل تحریم‌ها تعطیل نشده و این امر حائز اهمیت است.

وی خواستار هدفمند شدن واردات کالا به کشور شد و اذعان کرد: اکنون دیگر شاهد واردات هر کالایی به کشور نیستیم.

منتظری بر مدیریت واردات کالا به کشور تاکید کرد و گفت: واردات بی‌رویه و قاچاق کالا دارای آثار سوء اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به اجرای مرحله سوم طرح شبنم اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح شبنم دارای آثار مثبتی در اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه اجرای مرحله سوم طرح شبنم قابل مقایسه با مراحل گذشته نیست، خاطرنشان کرد: نشست‌های مختلفی با مجامع امور صنفی گیلان برای اجرای طرح شبنم برگزار شده است.

منتظری اجرای طرح شبنم را نیازمند عزم جدی دانست و اظهار کرد: 120 نفر بازرس به طور مستقیم با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای اجرای طرح شبنم همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از مشخص شدن واحدهای نصب برچسب کالا در لاهیجان و انزلی در شرق و غرب استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد 88 پرونده تخلف به ارزش 450 میلیون ریال در مرحله نخست و دوم اجرای طرح شبنم تشکیل شده است.

وی خوداظهاری صنوف را از مشکلات اجرای طرح شبنم در گیلان عنوان کرد و افزود: خوداظهاری صنوف در بعضی از شهرستان‌ها صفر است.

منتظری با اشاره به خوداظهاری 576 واحد صنفی در مرحله نخست اجرای طرح شبنم، بیان کرد: تعداد یک‌هزار و 836 واحد در مرحله دوم اجرای طرح مذکور خوداظهاری کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به نصب 287 هزار و 654 برچسب کالا در مرحله نخست اجرای طرح شبنم اشاره کرد و یادآور شد: 2 میلیون و 559 هزار مورد برچسب کالا در مرحله دوم طرح مذکور نصب شده است.

وی خواستار همکاری ویژه فرمانداران به منظور اجرای مرحله سوم طرح شبنم شد و اظهار کرد: بیش از یک‌هزار کالا مشمول طرح شبنم در مرحله سوم هستند.

*وجود برچسب‌های فله‌ای در بازار گیلان

منتظری وجود برچسب‌های فله‌ای در بازار گیلان را از مشکلات اجرای طرح شبنم دانست و خاطرنشان کرد: عرضه کالای بدون برچسب از تهران از جمله مشکلات اجرای طرح شبنم در استان‌ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر اطلاع‌رسانی فایده اجرای طرح شبنم تاکید کرد و گفت: عملکرد اصناف سنتی است و در نصب برچسب کالا مقاومت می‌کنند.

وی هزینه نصب برچسب کالا را بسیار پایین خواند و بیان کرد: صنوف به ازای نصب هر برچسب کالا 10 تومان پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/84001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول