اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 و 24 شهریور ماه سال جاری

30 قصه‌گو در هشتمین جشنواره بین‌المللی رضوی به رقابت می‌نشینند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: 23 و 24 شهریور ماه سال جاری 30 قصه‌گو از سراسر دنیا در هشتمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی که در استان اصفهان برگزار می‌شود به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

30 قصه‌گو در هشتمین جشنواره بین‌المللی رضوی به رقابت می‌نشینند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حامد عسگری‌فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهارمین دوره از جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی به مدت دو روز به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره در اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور و به پنج زبان در دنیا برای قصه‌گویان منتشر شد، تصریح کرد: در مجموع چهار هزار و صد قصه‌گو در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: داوری در سه مرحله استان‌ها، دبیرخانه موضوعی اصفهان انجام شده و در 23 و 24 شهریور ماه نیز مرحله پایانی آن انجام می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: بیش از سه هزار نوجوان از استان‌های مختلف کشور شرکت داشته و از میان آنها هشت برگزیده انتخاب شد‌ه‌اند که در داوری نهایی پنج نفر از آنها منتخب می‌شوند.

عسگری‌فر با اشاره به اینکه 700 نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مشارکت کرده‌اند، افزود: 12 نفر از این مربیان انتخاب و سه نفر از قصه‌گویان آزاد نیز در این رقابت حضور دارند.

وی بیان داشت: چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در سطح بین‌المللی است 10 قصه‌گو از کشورهای آلمان، کانادا، هند، آذربایجان، لبنان، عراق، پاکستان و افغانستان را میهمان اصفهان کرده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه در این جشنواره مقامات کشور لبنان و کویت نیز حضور دارند و افزود: با اعلام فراخوان این جشنواره در سایر کشورها افغانستان این جشنواره را در کشور خود برگزار و سه نفر برگزیده خود را برای این جشنواره به اصفهان می‌فرستد.

این مسئول با بیان اینکه مراسم افتتاحیه شنبه 23 شهریور ماه سال جاری ساعت هشت و 30 دقیقه است، تاکید کرد: از ساعت 11 تا 13 و 30 دقیقه و 14و 30 تا 19 زمان نخستین روز رقابت است.

عسگری‌فر گفت: در روز دوم از ساعت هشت و 30 تا 13 مسابقه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز از 15 تا 17 برگزار می‌شود.

* روز جهانی کودک به هفته جهانی کودک تبدیل شد

این مسئول با اشاره به اینکه 16 مهر ماه روز جهانی کودک بود، متذکر شد: بنا بر توافقی که میان سازمان‌های مرتبط با امور کودکان و نوجوانان به وجود آمد روز جهانی کودک به هفته کودک تبدیل شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اعلام خبر تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چادگان و دهاقان افزود: با تخصیص بودجه‌های بیشتر امید است به زودی ساخت مجتمع کانون پرورش فکری در استان اصفهان ادامه یابد.

وی استان اصفهان را دارای 60 مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دانست و اذعان داشت: در تابستان سال جاری افزایش 40 درصدی مخاطب را داشته‌ایم.

انتهای پیام/63007/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول