اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور خبر داد

تهیه 45 هزار بخاری برای مدارس کشور/ بخاری‌‌های نفتی دیگر چکه نمی‌کنند

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: با تهیه 45 هزار بخاری با استاندارد سامانه گرمایشی 43 هزار کلاس درس در کشور تأمین شد.

تهیه 45 هزار بخاری برای مدارس کشور/ بخاری‌‌های نفتی دیگر چکه نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رئیسی ظهر امروز در جمع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گیلان به وضعیت ساخت و تجهیز فضای آموزشی و پرورشی کشور اشاره کرد.

وی اظهار کرد: ساخت و تجهیز فضای آموزشی و پرورشی کشور به عنوان یک ماموریت اصلی سازمان نوسازی است که با استفاده از توان نیروهای متخصص و کارآزموده کیفیت و کمیت فضای آموزشی و پرورشی مورد نیاز کشور بهبود بخشیده شد.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه از سال 84 تا شش ماه نخست امسال هر روز 10 پروژه در کشور اجرا شده است، تصریح کرد: در این فاصله زمانی در هر ساعت دو کلاس درس و در هر 12 ثانیه یک متر مربع فضای آموزشی احداث شده است.

وی، متوسط قیمت تمام شده به ازای هر متر مربع زیربنا را با وجود افزایش قیمت مصالح معادل 3.9 میلیون ریال عنوان کرد.

رئیسی، با اشاره به اینکه تا پایان سال 83 مجموعاً 40 میلیون متر مربع فضای آموزشی و ورزشی در اختیار دانش‌آموزان کشور بود، افزود: در دولت‌های نهم و دهم بیش از 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی و ورزشی در کشور ساخته شد.

وی، خاطرنشان کرد: در سال‌های 84 تا شش ماه نخست امسال تعداد 5 هزار و 829 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 26 هزار و 982 کلاس درس با زیربنای 3 میلیون و 568 هزار و 154 متر مربع توسط خیران مدرسه‌ساز تحویل آموزش و پرورش داده شد.

رئیسی، در بحث مقاوم‌سازی مدارس کشور تصریح کرد: مطالعه تعداد 4 هزار و 968 پروژه در قالب 47 هزار و 524 کلاس با زیربنای 5 میلیون و 205 هزار و 603 متر مربع برای اجرای مقاوم‌سازی مدارس انجام شده است.

وی اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس را بزرگ‌ترین اقدام عمرانی در طول تاریخ آموزش و پرورش ذکر کرد.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تاکنون عملیات مطالعه مقاوم‌سازی تعداد 56 هزار و 313 کلاس درس در استان‌های مختلف کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 46 هزار و 427 کلاس درس تاکنون تحویل داده شد.

وی افزود: عملیات اجرای مقاوم‌سازی تعداد 28 هزار و 463 کلاس با زیربنای 2 میلیون و 556 هزار متر مربع در استان‌های مختلف کشور آغاز شده که از این تعداد، 24 هزار و 378 کلاس با زیربنای 2 میلیون و 185 هزار متر مربع تاکنون تحویل داده شده است.

رئیسی اعتبار اختصاص یافته به هر متر مربع اجرای مقاوم‌سازی با احتساب پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام را معادل 2.1 میلیون ریال ذکر کرد.

وی درباره وضعیت سامانه گرمایشی مدارس کشور یادآور شد: سال گذشته سامانه گرمایشی مدارس کشور با تهیه 45 هزار بخاری با استاندارد تعداد 43 هزار کلاس درس تأمین شد.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تعدادی از مدارس باید در سال جاری سامانه گرمایشی آنها تأمین شود، متذکر شد: 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است که امیدواریم با تخصیص آن تمام مدارس‌ها را به سامانه گرمایشی تجهیز کنیم تا اتفاق سال گذشته تکرار نشود.

انتهای پیام/2300/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول