اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز:

17 شهریور زمینه‌ای برای شکل گرفتن بیداری اسلامی بود

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با صدور بیانیه‌ای گفت: 17 شهریور زمینه‌ای برای شکل گرفتن بیداری اسلامی بود.

17 شهریور زمینه‌ای برای شکل گرفتن بیداری اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج در قسمتی از این بیانیه که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز ارسال شده آمده ست، شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای واقعه هفدهم شهریور 1357 نقطه عطفی در اوج گیری نهضت پانزدهم خرداد 1342 به رهبری امام خمینی (ره) به شمار می‌روند.

هفدهم شهریور، روزی است که باید در حافظه تاریخی ملت ایران بماند و با زنده نگه داشتن آن روز از تحریف آن جلوگیری کرد.

این بیانیه می‌افزاید: هفدهم شهریور، روزی است که باید برای جوانان بازخوانی شود تا به گذشتگان خود ببالند و بدانند که پداران و مادران خویش با رشادت و از خودگذشتگی و گوش جان سپردن به فرامین امام و رهبر خود حماسه‌ای آفریدند که نه یک روز بلکه یک تاریخ است.

در ادامه این بیانیه آمده است، این روز باعث رویش اندیشه‌ای در تفکر مردم جهان گشته و با سرچشمه گرفتن از این روز می‌توان به اتفاقات جدیدی در تاریخ جهان اسلام اشاره کرد که موجب شکل گرفتن بیداری اسلامی و به اوج رسیدن عزت و عظمت اسلام شده است.

این بیانیه می‌افزاید: با اینکه در روز هفدهم شهریور عده زیادی از مردم به دست دژخیمان رژیم شاه به شهادت رسیدند اما این حادثه نقطه عطفی برای افزایش خشم و اعتراض عمومی مردم و رسوایی بیش از پیش رژیم شد و در تاریخ ننگین ستم شاهی به عنوان جمعه سیاه و جمعه خونین برای همیشه باقی ماند.

در پایان این بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز بار دیگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه 17 شهریور، ضمن زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی به ویژه شهدای والامقام هفدهم شهریور، با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید میثاق می‌کند.

گفتنی است، واقعه 17 شهریور 1357 معروف به جمعه سیاه که در منابع از آن با عنوان کشتار 17 شهریور نیز یاد می‌شود، واقعه‌ای در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در 1357 انجامید

انتهای پیام/2302/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول