اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر محلات:

احداث تصفیه‌خانه آب در مسیر سرشاخه‌ دز ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر محلات خواستار احداث تصفیه‌خانه آب در مسیر سرشاخه دز شد.

احداث تصفیه‌خانه آب در مسیر سرشاخه‌ دز ضروری است

قاسم رئیس‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شهرستان محلات یکی از شهرهای کم‌آب استان مرکزی بوده که میزان بارندگی در آن نسبت به سایر شهرها پایین است.

وی تصریح کرد: به دلیل بارش کم نزولات آسمانی و کمبود بارندگی میزان آب سرچشمه، چاه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی به شدت افت کرده و دبی آب از 400 لیتر در ثانیه به 70 لیتر کاهش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر محلات با بیان اینکه افزایش جمعیت از یک سو و کاهش میزان بارندگی از سوی دیگر موجب به وجود آمدن بحران آب در محلات شده است، خاطرنشان کرد: افزایش میزان مصرف آب به دلیل ازدیاد مشترکان، پوسیدگی لوله‌ها و خطوط انتقال آب باعث شده است در هنگامی که مصرف آب بالا است، شاهد قطعی آب در بسیاری از نقاط باشیم که باید برای این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

رئیس‌اکبری با اشاره به انتقال آب از سرشاخه‌های سد دز به محلات گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های دز به محلات بخش قابل توجهی از مشکلات آب محلات را کاهش داده است، اما با توجه به اینکه بخشی از محل عبور آب از این سد به صورت روباز بوده احداث یک تصفیه‌خانه آب در محلات ضروری است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهرستان محلات به دلیل وجود آب گرم و گل‌های معروف آن یک شهر توریستی است که روزانه پذیرای حجم قابل توجهی از مسافران و گردشگران بوده، به همین دلیل توجه به وضعیت آب شرب این شهر ضروری است.

انتهای پیام/87003/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول