اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کل سیستان و بلوچستان

اجرایی شدن مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم توسط دستگاه‎ها ضروری است

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: برابر ماده 12 آیین نامه داخلی شورای پیشگیری از وقوع جرم، مصوبات این شورا برای دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست.

اجرایی شدن مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم توسط دستگاه‎ها ضروری است

محمدرضا طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به منظور هماهنگی و تصمیم گیری در امور پیشگیری از وقوع جرم در استان، جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم با هدف هدایت و نظارت بر اجرای طرح های پیشگیری با ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل می‎شود.

وی به وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان اشاره کرد و گفت: تدوین و تصویب برنامه‌های استانی پیشگیری از وقوع جرم در چارچوب قوانین و مقررات، تبیین نوع و محدوده وظایف هر یک از نهاد و سازمان ها در راستای وظایف قانونی آنها، ارائه گزارش‌های منظم و ادواری از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های استانی پیشگیری به معاونت، هدایت و پشتیبانی از شوراهای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ها از مهم‌ترین وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان از تشکیل کارگروه های تخصصی زیر نظر شورای پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و افزود: به منظور پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورا، کارگروه های تخصصی پیشگیری های فرهنگی اجتماعی مردمی، امنیتی وضعی، انتظامی، حقوقی قضایی زیر نظر شورا تشکیل می شود که مباحث تخصصی هر حوزه را پیگیری می کند.

طاهری یادآور شد: تاکنون سه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان سیستان و بلوچستان به تناسب زمان و ضرورت برگزار شده که خروجی این جلسات مصوبات بسیار خوب و تاثیر گذار بوده است.

وی به مصوبات هفتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و بیان داشت: صورت جلسات این جلسه برای اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم ارسال شده و امیدواریم دستگاه های مربوطه در راستای اجرایی شدن مصوبات سریعتر اقدام کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم با انجام اقدامات فرهنگی امکان پذیر است و دستگاه‌های فرهنگی خط مقدم پیشگیری هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات موثری در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام و با اکثر ادارات و نهادهای فرهنگی استان جلسات مختلفی برگزار شده که در این راستا باید زیرساخت ها نسبت به گذشته بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم راهبردی مدرن برای توسعه اجتماعی است، ادامه داد: امروز دیگر اعمال مجازات راه حل مناسبی برای پیشگیری از وقوع جرم نیست و باید سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیری را به سمت اجرای برنامه های فرهنگی ـ‌ اجتماعی همسو با برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم سوق داد.

انتهای پیام/75005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول