اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف با کفیل ریاست جمهوری عراق دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها با مقامات عراقی با خضیر الخزایی کفیل ریاست جمهوری عراق دیدار و در خصوص تقویت مناسبات تهران و بغداد و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

ظریف با کفیل ریاست جمهوری عراق دیدار کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به بغداد، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان امروز یکشنبه در دیدار با خضیر الخزایی معاون رئیس‌جمهور عراق با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان و آرزوی بهبود حال جلال طالبانی از رئیس‌جمهور عراق به عنوان نماد همکاری ایران و عراق یاد کرد.

وی تحولات مثبت در عراق بخصوص برگزاری انتخابات شوراها در این کشور را به عنوان تقویت نهادهای مردم سالاری در عراق برشمرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تشریح خطرات در حال شکل‌گیری در منطقه بخصوص در سوریه از مواضع و تدبیر دولت عراق در این زمینه که مبتنی بر آینده‌نگری است تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم دو کشور ایران و عراق با همفکری برای غلبه عقلانیت در تصمیم‌گیری در خصوص مسائل مهم منطقه به خصوص سوریه بتوانند نقش مهم خود را ایفا کرده و از افزایش افراطی‌گری و ایجاد فتنه مذهبی جلوگیری کنند.

ظریف همچنین همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های ترانزیت، راه‌آهن،‌انرژی و نفت و گاز را زمینه‌های مهم برای تقویت روابط دو کشور دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با عراق در حوزه‌های مذکور یادآور شد.

کفیل ریاست جمهوری عراق در این دیدار با تبریک انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران روابط ایران و بغداد را فراتر از دو کشور همسایه دانست و ابراز امیدواری کرد که این سفر آغاز مثبتی در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه و تحکیم آن باشد.

وی همچنین نگرانی عراق را از گسترش افراطی‌گری و فتنه طایفه‌ای در منطقه ابراز داشت.

انتهای پیام/خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول