اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بازدید از خبرگزاری فارس:

خبرگزاری فارس کارکرد قابل قبولی داشته است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی درست و به موقع گفت: خبرگزاری فارس کارکرد قابل قبولی داشته و در این مدت که به عنوان نماینده مردم یزد در مجلس حضور دارم از کارکرد این خبرگزاری در استان راضی هستم.

خبرگزاری فارس کارکرد قابل قبولی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در یزد با بیان اینکه هر روز اخبار خبرگزاری‌ها را رصد می‌کنم اظهار داشت: خبرگزاری فارس ویژگی‌های یک رسانه تاثیرگذار را دارد و با اخبار و اطلاعات صحیح و انتشار به موقع، توانسته نیاز مخاطب را رفع کند.

وی در ادامه به تشریح ویژگی مردمان یزد پرداخت و عنوان کرد: یزدی ها ذاتا محافظه کار هستند و در مجموع رفتاری محتاطانه از خود دارند که این ویژگی در نوع خود هم حسن است و هم عیب محسوب می‌شود.

نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در استان یزد بر اساس مسائل سیاسی و با این دیدگاه انجام می‌شود ‌اضافه کرد: هم مسئولان و هم کسانی که مسئولیتی ندارند و در حوزه سیاسی فعالیت نمی کنند برای تصمیم گیری به این حوزه توجه دارند.

وی با بیان اینکه یزدی‌ها در مسائل سیاسی بی‌پروا نیستند عنوان کرد: نجابتی که مردمان یزد دارند اجازه نمی‌دهد تا هر سخنی را بر زبان جاری کنند و این کم حرفی کار را برای رسانه‌ها دشوار کرده است.

جوکار در بخشی از سخنان خود ویژگی‌ خبرنگار و خبرگزاری موفق را یادآور شد و بیان داشت: خبرنگار باید دنبال خبر باشد، مسئولان را به حرف بیاورد و دنبال این باشد که در هر موضوعی مسئول مربوطه را حاضر به پاسخگویی کند نه اینکه منتظر بشیند تا او را صدا بزنند و خبر بدهند.

وی اظهار داشت: سماجت، گرچه مورد پسند نیست و در ذات خود ویژگی ناپسندی شناخته شده اما این ویژگی برای خبرنگاران ضروری و لازم است که اگر بخواهیم جریان آزاد اطلاعات را در جامعه داشته باشیم باید سماجت خبرنگار را بپذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: خبرنگار نباید از کاری که انجام می‌دهد هراس داشته باشد و با تجهیز خود به ویژگی‌های لازم و ابزار کار در این راه گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید در اطلاع‌رسانی به همه ابعاد توجه داشته باشد گفت: اگر این گونه نگاه شود مطلوب است اما چنانچه غیر از این باشد و افکار عمومی را به گونه دیگری پرورش دهد که به امنیت جامعه خدشه وارد کند ناپسند است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس اضافه کرد: در دنیا اخبار و اطلاعات در اختیار قدرت‌های بزرگ است و غول رسانه‌ای در اختیار صهیونیست و استکبار جهانی است و افکار را آنگونه که می‌خواهند می‌سازند در حالیکه ما اعتقاد داریم باید جریان آزاد اطلاعات در جامعه جاری باشد و بر مبنای تعهدی که داریم حرکت می‌کنیم.

وی از دیگر ویژگی‌های خبرنگار در راستای رسالت اطلاع‌رسانی کنکاش در جامعه و موضوعات مختلف برشمرد و عنوان کرد: در دولت گذشته آمار و ارقام زیادی بیان شد و در این دولت نیز عدد و رقم‌ها به گونه دیگری ارائه می‌شود که در اینجا وظیفه خبرنگار است تا با بررسی دقیق آمار و ارقام و ارائه تحلیل درست، در این زمینه شفاف‌سازی کند و خبر درست را به افکار عمومی اعلام کند.

نماینده مردم یزد در مجلس نهم تصریح کرد: تناقض‌گویی مسئولان وظیفه را برای خبرنگاران سنگین می‌کند و معتقدم هر مسئولی در هرجایی سخنی گفت که دلیل بر صحت و رسانه‌ای شدن آن نیست.

جوکار با تاکید بر انتشار حرف درست و صحیح از سوی بنگاه‌های خبررسانی گفت: رسالت خبرنگاری بزرگ است و خبرگزاری فارس با عملکرد خوبی که داشته در این زمینه موفق بوده است.

وی طرح و بیان نیاز مردم و دخالت مردم در امور کشور را مرهون تلاش خبرنگاران دانست و اظهار امیدواری کرد: خبرنگاران در جامعه بتوانند با آگاهی از نیازهای مردم و انعکاس مطلوب آن همچنین اطلاع‌رسانی درست و به موقع از جامعه برای مردم در حل مسائل کشور سهیم باشند چراکه اگر مردم بدانند، مسائل کشور بهتر حل می‌شود و این اطلاع رسانی به عهده خبرنگار است.

سرپرست خبرگزاری فارس در استان یزد هم در ادامه این دیدار طی سخنانی به بیان مشکلات حوزه خبر و اطلاع‌رسانی پرداخت.

مهدی جلیلیان اظهار داشت: با توجه به پیشرفت اطلاعات و تکنولوژی در دنیای امروز، متاسفانه مسئولان در سطح استان هنوز رسانه را در صدا و سیما و دوربین تصویربرداری خلاصه می‌کنند و با کارکرد خبرگزاری آشنا نیستند.

جلیلیان با بیان اینکه خبرگزاری‌ها مظلوم واقع شده‌اند گفت: مسئولان استان ارزشی برای کار خبرگزاری‌ها و کار در دنیای مجازی نمی‌بینند و همواره منتظر انتشار خبر بر روی کاغذ هستند.

به گزارش فارس، محمدصالح جوکار در این بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری از جمله، تحریریه، تلکس خبرگزاری، سرویس‌های خبری و سردبیری اخبار بازدید کرد و با روند کار در این خبرگزاری آشنا شد.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول