اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

ورود گروه رالی ترانس ایران به کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از ورود گروه رالی ترانس ایران به این استان خبر داد.

ورود گروه رالی ترانس ایران به کردستان

فرهاد میمنت‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: این گروه با نام پاریس پرسپولیس در قالب یک تیم رالی وارد کشور ایران شده‌اند.

وی افزود: گروه رالی ترانس ایران متشکل از 57 نفر در چهاردهم شهریورماه جاری از طریق مرز بازرگان از کشور فرانسه وارد ایران شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: این گروه از شهرهای تبریز، مراغه و تکاب عبور کرده و امروز از کمپ چملی تکاب به سمت استان کردستان حرکت می‌کنند.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: این گروه رالی از طریق جاده تکاب به دیواندره واز آنجا وارد شهر سنندج می‌شود.

وی افزود: گروه رالی ترانس ایران پس از طی مسیر شهر سنندج از مسیر اصلی جاده سنندج - کرمانشاه تا کمربندی کامیاران حرکت می‌کنند و در هتل پارسیان کرمانشاه اقامت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت استان در زمینه توسعه گردشگری ابراز امیدواری کرد حضور این گروه نیز بستری برای توسعه صنعت گردشگری در استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان مناطق بکر و جاذبه‌های دینی طبیعی و گردشگری زیادی دارد که می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

میمنت‌آبادی به رشد قابل توجه ورود مسافران در ایام مختلف سال به ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان امسال به استان اشاره کرد و گفت:‌ 4 میلیون و 697 هزار مسافر نوروزی در تعطیلات عید نوروز امسال به این استان وارد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کردستان از لحاظ اقلیمی و طبیعی منطقه‌ای کوهستانی است که دشت‌های مرتفع و دره‌های پهن نیز در پهنه منطقه گسترده شده‌اند.

اختلاف ارتفاع بین بلندترین و پست‌ترین نقاط استان به حدود 2 هزار و 400  متر می‌رسد، کوه شاهو با ارتفاع 3 هزار و 300 متر بلندترین و منطقه آلوت در بانه با ارتفاع حدود 900 متر کم ارتفاع‌ترین نقطه استان است و این اختلاف ارتفاع موجب به وجود آمدن اقلیم‌های متفاوت شده که از لحاظ ارتباط با بحث توریسم بسیار حائز اهمیت است.

از آنجا که تنوع اقلیمی و وجود عوارض طبیعی و توپوگرافی در مقایسه با یکنواختی، ظرفیت مهم توریستی به شمار می‌رود از این لحاظ استان کردستان دارای جاذبه‌های متنوع و ارزشمندی است.

استان کردستان به علت دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و زیست محیطی از دوران پیش از تاریخ به عنوان یکی از استقرارگاه‌های بشری مورد توجه بوده و نتایج حاصل از کاوش‌های علمی باستان شناسی در مکان‌های باستانی حاکی از این مطلب است که در کردستان حدود یک‌هزار و 518  اثر باستان شناسایی شده شامل تپه، خانه، مسجد، مجموعه، پل و حمام وجود دارد که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان 722 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول