اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم انزلی در مجلس:

شهرک صنعتی انزلی تجمیع می‌شود

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک صنعتی انزلی در راستای اصل 44 قانون اساسی تجمیع می‌شود.

شهرک صنعتی انزلی تجمیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حسن خسته‌بند عصر امروز در مراسم افتتاحیه استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در مجتمع تجاری ستاره شمال منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: اجرای مصوبه کالای همراه مسافر موجب تحولی بزرگ در گیلان می‌شود.

وی اجرای مصوبه مذکور را سبب اشتغالزایی در گیلان خواند و افزود: منطقه آزاد انزلی با تلاش نمایندگان دوره ششم مجلس ایجاد شده است.

خسته‌بند با بیان اینکه سال‌های گذشته امکان اجرای کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی وجود نداشت، تصریح کرد: انزلی پیشانی گیلان است و با بهره‌برداری از مواهب طبیعی استان می‌توان اشتغالزایی ایجاد کرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس قابلیت‌های تالاب انزلی را مانند کارخانه اسکناس توصیف کرد و گفت: تله‌کابین تنها ویژه مناطق کوهستانی نیست و امکان نصب تله‌کابین در تالاب انزلی وجود دارد.

وی پرورش ماهی را از جمله طرح‌های اشتغالزا در تالاب انزلی و دریا دانست و بیان کرد: امکان تبادل کالا از طریق هوایی در گیلان وجود دارد.

خسته‌بند از تجمیع شهرک صنعتی انزلی در راستای اصل 44 قانون اساسی خبر داد و اذعان کرد: مالکیت زمین‌های منطقه آزاد انزلی برای جلب سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم انزلی در مجلس خواستار احترام به سرمایه‌گذار توسط مسئولان شد و اظهار کرد: روند سرمایه‌گذاری در اداره‌ها باید شفاف‌سازی و روان‌سازی شود.

*سهم اشتغال صنعت گیلان 6 درصد کمتر از کشور است

استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اظهار کرد: سکوی نفتی ایران اکنون در عمق 180 کیلومتری بندر انزلی در دریای خزر مستقر است.

کیهان هاشم‌نیا به استقرار بزرگ‌ترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران در انزلی اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی تحول ذهنی و قلبی در کشور ایجاد شده است.

وی گیلان را دارای ویژگی‌های فرهنگی دانست و بیان کرد: با وجود شرایط استثنایی نباید 15 درصد نرخ بیکاری در استان داشته باشیم.

هاشم‌نیا سهم اشتغال صنعت گیلان را شش درصد کمتر از کشور عنوان کرد و یادآور شد: گیلان قبل از انقلاب سومین استان صنعتی کشور بود و پنجمین شهر صنعتی کشور در گیلان استقرار داشت.

استاندار گیلان از الحاق شهرک صنعتی انزلی به منطقه آزاد خبر داد و اظهار کرد: محدوده شهرک صنعتی انزلی باید گسترش پیدا کند.

وی با تاکید براینکه منطقه آزاد دیگری نمی‌توان در گیلان ایجاد کرد، گفت: منطقه آزاد انزلی می‌تواند از چابکسر تا تمام محدوده تالاب انزلی گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/84001‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول