اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در زمینه ولایت صاحب نظر بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی با نوشتن چند جلد کتاب در ارتباط با ولایت و تشکیل حکومت به عنوان شخصیتی صاحب نظر محسوب می‌شد.

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در زمینه ولایت صاحب نظر بود

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی اظهار داشت: این عالم بزرگوار در محضر علمای بزرگی مانند امام خمینی (ره) و آیت‌الله حاج شیخ مرتضی حائری شاگردی کردند.

وی افزود: آیت‌الله خرم‌آبادی از جمله علمایی بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اجرایی کردن آرمان‌های انقلاب در جامعه گام‌های ارزشمندی برداشتند و در تمام مسائل مربوط به انقلاب بسیار جدی بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی اظهار داشت:‌ این عالم بزرگوار همواره از مواضع و نهضت امام خمینی (ره) به صورت قاطع دفاع می‌کردند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در راستای نهادینه‌سازی آرمان‌های امام خمینی (ره) در جامعه نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند و پیام ایشان را به مردم ابلاغ می‌کردند.

رجبی عنوان کرد: این عالم بزرگ از طرف امام خمینی (ره) ماموریت یافت تا مسائلی را در راستای تدوین رفراندوم سال 1341 با علما و مردم خرم‌آباد در میان گذاشته و به مبارزه بپردازد که ایشان نقش مطلوبی در این عرصه ایفا کرد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی فعالیت‌های سیاسی گوناگونی داشت که این فعالیت‌ها تنها به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ختم نمی‌شود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسئولیت‌های گوناگون به ایفای نقش پرداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این عالم بزرگوار در مسئولیت‌های گوناگونی مانند عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده امام خمینی (ره) در پاکستان و امام جمعه موقت تهران به خوبی ایفای نقش کردند.

رجبی ادامه داد: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی پس از اعزام به پاکستان توانستند نقش موثری در ترفیع فکری شیعیان پاکستان داشته باشند.

این مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: این عالم بزرگوار نه تنها در عرصه سیاست فعالیت شایانی داشت بلکه در عرصه علم و  پژوهش نیز صاحب اثر و نظر بودند.

وی افزود: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در زمینه ولایت کتاب نوشته و در این عرصه نیز صاحب ایده بودند و در زمینه اخلاق نیز شخصیت قابل ستایشی داشتند.

رجبی در بخش پایانی با تاکید بر این‌که وجود چنین فرزانگانی بسیار کمیاب است، ابراز امیدواری کرد که با عنایت خاص امام زمان (ع) به تربیت طلاب علوم دینی در حوزه علمیه بتوانیم این خلا را پرکنیم و به همت بیت این عالم بزرگ آثاری که از ایشان هنوز به چاپ نرسیده را به چاپ رسانده تا همه طلاب علوم دینی از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/78005/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول