اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

قاتلی به نام خودروی چینی در سرازیری حوادث + تصاویر

خودروهای چینی که این روزها از نوع سبک و سنگین‏شان در جای جای کشورمان در حال آمد و شد هستند، باز هم مشکل همیشگی ترمز دارند و در بسیاری از مواقع به بلای جان مردم تبدیل شده‏اند.

قاتلی به نام خودروی چینی در سرازیری حوادث + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، «کامیون چینی باز هم حادثه آفرید»، «خودروهای چینی بار دیگر حادثه‏ساز شدند»، «تریلر چینی جان سه نفر را گرفت» و ... تیترهایی است که گاه و بی‏گاه در روزنامه‏ها، مطبوعات و رسانه‏ها آنها را می‏خوانیم.

اغلب رانندگانی که در این سوانح دچار مشکل می‏شوند، در گفته‏های بیان می‏کنند که به علت نگرفتن ترمز و نقص فنی دچار حادثه شده‏اند.

10 خودرو قربانی یک نقص فنی

اخیراً نیز یک دستگاه تریلر کاماز حامل بار گندم که از مسیر شرق به غرب شهر بومهن در حرکت بود، بعد از بریده شدن ترمز خودرو با برخورد با تعداد زیادی خودروی دیگر، در بریدگی دوم شهر بومهن با خروج از مسیر اصلی و ورود به لاین مخالف، 10 خودروی دیگر را نیز دچار سانحه کرد.

روح‏الله روزبه، کارشناس تصادفات اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس در مورد این حادثه به خبرنگار فارس در شرق استان تهران گفت: یک دستگاه تریلر کاماز که از مسیر شرق به غرب شهر بومهن در حرکت بود، به علت نقص فنی در سیستم ترمز وسیله نقلیه، کنترل خودرو را از دست داد.

وی تصریح کرد: خودروی کاماز در طول مسیر با چندین وسیله نقلیه دیگر برخورد کرد و در نهایت با رسیدن به بریدگی دوم شهر بومهن با وارد شدن به لاین مخالف، با برخورد با یک کامیون و 9 خودروی دیگر و پس از واژگونی متوقف شد.

کارشناس تصادفات اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس افزود: شماری از خودروهایی در طول مسیر جاده فیروزکوه به سمت بومهن در حرکت بودند، با این تریلر برخورد کردند.

روزبه افزود: در حال حاضر، با مراجعه صاحبان خودروها به اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس اقدام به طرح شکایت شده است.

وی تصریح کرد: 10 خودرو که شامل یک کامیون بنز، دو پیکان وانت، یک تاکسی دلیکا، سه پژو، یک دوو، یک پراید و یک خودروی سمند بود و در محل تصادف نهایی دچار حادثه شده‏اند، به پارکینگ منتقل شدند.

کارشناس تصادفات اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس اضافه کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچ یک از رانندگان خودروهای عبوری مجروح نشدند و فقط راننده‏های کامیون کاماز که عامل تصادف بود و کامیون بنز که در مسیر مجاز در حرکت بود، دچار مصدومیت و جراحات بدنی شدند.

روزبه اظهار داشت: رانندگان وسایل نقلیه پیش از حرکت با بازدید فنی از خودروی خود و پس از اطمینان خاطر از سلامت فنی وسیله نقلیه از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

نقص فنی خودروی چینی؛ عامل سانحه

نقص فنی خودروی کاماز عامل سانحه 16 دستگاه خودروی دیگر در بومهن اعلام شد و شمار زیادی از رانندگان و خودروها را دچار حادثه کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس نیز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یک دستگاه خودروی کاماز که از سمت دماوند به تهران عزیمت می‏کرد، پس از برخورد با حدود 16 خودرو در شهر بومهن متوقف شد.

محمدتقی عبیری عنوان کرد: گزارشی مبنی بر تصادف یک دستگاه خودروی کاماز دریافت کرده و برای بررسی موضوع بلافاصله به موقعیت اعزام شدیم.

وی در رابطه با مسیر طی شده و تصادفات به وقوع پیوسته، توضیح داد: بنا به شواهد موجود و اظهارات هم‏وطنانمان، این خودرو از مقابل کارخانه شیر هموطن دچار نقص فنی شده و تا شهر بومهن ادامه مسیر داد و با حدود 16 خودرو برخورد داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس تشریح کرد: خوشبختانه به جز دو خودروی کاماز و بنز، دیگر خودروها صدمات جانی نداشته و تنها خسارات مالی بر جای گذاشته‏اند.

وی افزود: راننده خودروهای کاماز و بنز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‏اند.

عبیری علت توقف خودروی کاماز را تصادف با یک دستگاه خودروی نیسان مقابل یک بریدگی در بومهن و انحراف به چپ و تصادف با یک خودروی بنز حمل شیر در لاین مخالف عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس از انتقال خودروهای خسارت دیده به پارکینگ برای تشکیل و تکمیل پرونده اطلاع داد.

وی تصریح کرد: در نهایت خودروهای کاماز و بنز که موجب ایجاد ترافیک سنگین در این محور شده بودند، توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل شدند.

عبیری پیگیری هر چه بیشتر ساخت و تکمیل کمربند شمالی شهر بومهن توسط مسئولان را برای کاهش این‏گونه تلفات خواستار شد.

انتهای پیام/2568/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول