اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی:

فوریت‌های پلیسی 110 ساماندهی می‌شود

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: فوریت‌های پلیسی 110 به منظور ارائه خدمات بهینه به مردم با تشکیل یگان‌های عملیاتی بهبود و ساماندهی می‌شود.

فوریت‌های پلیسی 110 ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود خرم‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تبلیغات وسیع به عمل آمده به همراه عملکرد مثبت مرکز فوریت‌های پلیسی، موجب افزایش سطح توقع و انتظارات مردم از ناجا شده است.

وی افزود: راه‌اندازی فوریت‌های پلیسی 110 پس از گذشت 13 سال، کماکان به عنوان یکی از اقدام‌های موثر برای ایجاد تعامل بین مردم و پلیس به حساب می‌آید.

رئیس پلیس استان آذربایجان‌شرقی گفت: نظر به آثار مطلوب این سامانه در خدمت رسانی و پاسخگویی به نیازهای پلیسی مردم، ضرورت دارد با اتخاذ شیوه‌های نو و باز مهندسی روش‌های عملیاتی 110 برای بهبود خدمت رسانی و کیفی سازی عملکرد پلیس تغییر و در این راستا حرکت موثری صورت پذیرد.

این مقام انتظامی به آمار تماس‌های مردم به این سامانه اشاره و تصریح کرد: برابر بررسی به عمل آمده بیش از 38 هزار تماس عملیاتی به صورت روزانه در کشور ثبت می‌شود که 31 هزار مورد آن عملیاتی شده و حدود 7 هزار تماس به دلایل مختلف از جمله عدم حضور یا اعزام با تاخیر ماموران به علت تنوع وظایف پاسگاه‌ها و یا حضور واحد گشتی در سایر ماموریت‌های محوله، مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

خرم‌نیا به ضرورت ایجاد تغییرات در فوریت‌های پلیسی به منظور پاسخگویی اشاره کرد و افزود: بر این اساس وجود یگان خاص فوریت پلیسی 110 با ساز و کار مناسب که زمینه‌ساز بهبود وضعیت فوق باشد امری اجتناب‌پذیر است.

وی تشکیل یگان‌های عملیاتی فوریت‌های پلیسی 110 را از جمله این تغییرات دانست و گفت: این یگان از فرمانده یگان، جانشین، تیم طرح‌ریزی عملیات و گشت تیم فوریتی متشکل است که با استفاده از امکانات و تجهیزات، ماموریت‌های فوریت‌های پلیسی 110 را رسیدگی کرده و در تابعیت فرمانده انتظامی شهرستان قرار دارد که بکارگیری این یگان باعث اثر بخشی بیشتر ماموریت فوریت پلیسی 110 خواهد شد.

این مقام انتظامی گشت‌های فوریت پلیسی 110 را از تغییرات دیگری دانست که این گشت‌ها شامل گشت‌های خودرویی و موتوری با تجهیزات استاندارد هستند که برای رسیدگی به ماموریت‌های فوریت پلیسی 110 اعزام می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی واحدهای گشت پیشگیری را نیز از جمله تغییرات بعدی در فوریت‌های پلیس 110 دانست و افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم، اقدام به گشت‌زنی در حوزه استحفاظی کرده که به تماس‌های غیرفوریتی رسیدگی می‌کنند.

خرم‌نیا تصریح کرد: فعالیت تیم‌های فوریتی پلیسی 110 به صورت میدانی و تاکتیکی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا تیم‌ها با توان و اقتدار مناسب ماموریت‌های محوله را انجام دهند.

این مقام انتظامی بهره‌گیری بهینه و هدفمند از امکانات و منابع موجود در فوریت‌های 110 برای رسیدن به سطح مطلوبی از احساس امنیت در جامعه را موضوعی دانست که به منظور افزایش مسئولیت‌پذیری و ارتقاء سطح حرفه‌ای ،افزایش رضایتمندی و احساس امنیت در جامعه و رشد منزلت اجتماعی پلیس، افزایش توان واحدهای پاسگاه‌ها برای اجرای وظایف ذاتی در پیشگیری از وقوع جرائم اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در کلانشهر تبریز متناسب با جغرافیای جرم و جمعیت دو یا سه یگان عملیاتی پلیسی تشکیل شده و تیم‌های فوریت پلیسی 110 را هدایت می‌کنند و در سایر شهرستان‌ها یک یگان عملیاتی تشکیل شده و تیم‌های فوریت پلیسی 110 را هدایت می‌کنند که با این ساز و کار جدید مطمئنا مردم شاهد بهبود، رشد و پاسخگویی سریع از طریق ساماندهی فوریت‌های پلیسی 110 خواهند بود.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول