اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان یکی از استان‌های تولید کننده عسل کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان با دارا بودن 178 هزار کلنی کندوی عسل یکی از استان‌های تولید کننده عسل کشور است.

لرستان یکی از استان‌های تولید کننده عسل کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: لرستان یکی از استان‌های تولید کننده عسل کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به علت تغییرات جوی و گرمای غیرمتعارف و پدیده ریزگردها در چند سال گذشته با کاهش در تولید عسل مواجه شده‌ایم که در این راستا و در شرایط نرمال باید عسل تولیدی استان مقدار 1800 تن باشد که این میزان به 1300 تن کاهش یافته و میزان خسارت وارده نیز 38 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 4 هزار و 600 هکتار از اراضی استان طی سال زراعی 92 - 93 به کشت کلزا اختصاص یافته است.

طاهری مقدم یادآور شد: در راستای سیاست‌های ابلاغ شده از طرف وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری این میزان هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص داده شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به عملکرد برداشت این محصول در سال‌های گذشته، پیش بینی می‌شود، مقدار 10 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی، تامین بذر و کود و اعطای تسهیلات بانکی به میزان هر هکتار پنج میلیون ریال برای کاشت این محصول را در دستور کار دارد.

این مسئول با اشاره به خرید تضمینی این محصول اذعان داشت: کشت کلزا یکی از محصولات ضروری کشور است که کشاورزان باید از توسعه کشت و تولید این محصول استقبال کنند.

انتهای پیام/85001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول