اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در نشست بین‌المللی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) مطرح شد

شناسایی ۳۰۰۰ منبری در جهان برای برگزاری باشکوه همایش شیرخوارگان حسینی

دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) با تأکید بر اینکه شهادت طفل شیرخواره امام حسین(ع) عامل حیات واقعه کربلاست، گفت: ۳۰۰۰ منبری در پنج قاره جهان با چهار زبان مختلف برای برگزاری بهتر همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم شناسایی شده‌اند.

شناسایی ۳۰۰۰ منبری در جهان برای برگزاری باشکوه همایش شیرخوارگان حسینی

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس اعزامی به مشهد مقدس، پنجمین نشست بین‌المللی مجمع جهانی حضرت علی اصغر صبح امروز (16 شهریور ماه) در سالن آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در باب‌الجواد(ع) با حضور مسئولان مجمع جهانی علی اصغر و نمایندگان کشورهای آلمان، امارات، پاکستان، هند، بحرین و افغانستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم نماهنگ صلوات خاصه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) جلوه خاصی به مراسم بخشید و اشک را به دیدگاه حضار مهمان کرد.

در ادامه داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر با اشاره به برنامه‌های انجام شده در طول فعالیت 10 ساله همایش شیرخوارگان حسینی، بیان داشت: امام صادق (ع) در روایتی می‌فرماید قبل از ظهور قائم ما شیعه باید حیات خود را از کربلا بگیرد، بنابراین کربلا حیات شیعه است و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلاست.

وی با بیان اینکه 3 هزار منبری در پنج قاره جهان با چهار زبان مختلف برای برگزاری بهتر همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم شناسایی شده‌اند، افزود: با تأکید مقام معظم رهبری باید نگاه به روضه‌خوانی یک نگاه تهاجمی و طلب‌کارانه باشد تا فرهنگ کربلا در تاریخ زنده و جاودان باقی بماند.

منافی‌پور برگزاری همایش آتی منابر شیعه را یک استراتژی برای معرفی عامل حیات کربلا دانست و خاطرنشان کرد: هنگامی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند خودش را با امام حسین و علی اصغر به جهانیان معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه شهادت علی اصغر (ع) یک جریان روشنگری بوده است، ادامه داد: جریان همایش شیرخوارگان جریانی است که می‌تواند پاک کننده شبهات باشد این در حالی است که جریان‌های مختلفی در جهان مانند فعالیت صهیونیست و آمریکا تلاش‌های گسترده‌ای را انجام دادند تا همایش شیرخوارگان حسینی را به چالش بکشند ولی آنها تاکنون نتوانسته‌اند که جوابی برای اینکه چرا علی اصغر(ع) در کربلا شهید شد ارائه دهند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به معجزات حضرت موسی (ع) در برابر ساحران، اظهار داشت: همانگونه که ید بیضاء حضرت موسی (ع) به عنوان معجزه معرفی می‌شود بالاترین ید بیضاء مهدویت نیز علی اصغر است که تمام سحرها را باطل می‌کند و جریان روشنگری شیعه را رقم می‌زند.

وی در پایان برگزاری مسابقات نقاشی، شب شعر و ... با محوریت شیرخواره کربلا در ایام مختلف سال را علاوه بر همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم توسط مسئولان داخلی و بین‌المللی مجمع جهانی علی اصغر خواستار شد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول