اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه آمریکا:

حمله به سوریه احتمالاً به «جنگ فرسایشی» در میان مبارزان سوری منجر می‌شود

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اقدام نظامی احتمالی آمریکا در سوریه توازن نظامی در دمشق را تغییر نمی‌دهد و احتمالاً به یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت میان جنگجویان سوری منجر می‌شود.

حمله به سوریه احتمالاً به «جنگ فرسایشی» در میان مبارزان سوری منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اقدام نظامی آمریکا در سوریه اساساً توازن نظامی در سوریه را تغییر نمی‌دهد و احتمالاً به دنبال آن یک جنگ فرسایشی طولانی‌مدت میان مبارزان سوری به راه خواهد افتاد.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که «جان کری» را در سفر به «لیتوانی» برای دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص موضوع سوریه همراهی کرده است، گفت: بعید می‌دانم تغییرات خیلی خیلی بزرگی بعد از حمله آمریکا به سوریه در این کشور ایجاد شود. به دنبال این حمله جنگ فرسایشی به وجود می‌آید و کمبود نیروی انسانی رژیم سوریه همچنان افزایش می‌یابد اما انتظار نمی‌رود که پیشرفتی حاصل شود.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال جلب حمایت کنگره برای اقدام نظامی علیه آنچه که استفاده نیروهای اسد از سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی دمشق در حمله 27 آگوست خوانده است، می‌باشد.

سناتور «جان مک‌کین» جمهوری‌خواه ایالت «آریزونا» آمریکا استدلال کرده است که یکی از اهداف حمله به سوریه تغییر توازن جنگ داخلی سوریه به نفع مخالفان سوریه از طریق هدف قرار دادن نیروی هوایی و دیگر تسلیحات دولت سوریه است.

با اینحال بسیاری از اعضای کنگره با اقدام نظامی آمریکا در سوریه مخالفند و نگران هستند که این حمله اقدام انتقام‌جویانه اسد را به همراه داشته باشد و آمریکا و همپیمانان این کشور نیز مجبور به واکنش شوند و یک جنگ طولانی به وجود آید.

این مقام آمریکایی ادامه داد که دیدارهایی نیز در هفته‌های گذشته بین مقامات آمریکایی و مخالفان سوریه صورت گرفته است.

وی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: ما صریحاً به مخالفان سوریه اعلام کردیم که هرگونه اقدام نظامی که احتمالاً در واکنش به حمله سلاح‌های شیمیایی باشد محدود خواهد بود و تنها با تمرکز بر ایجاد مجدد بازدارنگی است. همه مخالفان سوری چنین چیزی را نمی خواستند و از ما می‌خواستند اقدامات بیشتری انجام دهیم، بنابراین ناامید می‌شوند.

وزیر خارجه آمریکا امروز به امید جلب حمایت وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اقدام نظامی در سوریه به  اروپا سفر کرده است و قرار است در «لیتوانی» با وزرای خارجه اتحادیه اروپا دیدار کند.

بر اساس این گزارش، کری قرار است روز دوشنبه در لند با «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین گفت‌وگو کند و همچنین در صدد است در «رم» با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول