اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میراثی که با بی‌فرهنگی از بین می‌رود

سوداگران گنج بلای جان میراث‎های بی‎نگهبان

بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی در کشور به دلیل طمع‌ورزی سودگران گنج و افرادی که در پی‎پیمودن ره 100 ساله در یک شب هستند، نابود می‎شوند.

سوداگران گنج بلای جان میراث‎های بی‎نگهبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایران کشوری که هر لایه از زمینش گویای تمدن و تاریخی عظیم و کهن است، کشوری که هر ایرانی به نامش افتخار می‎کند و به ارزش‎هایش می‎بالد.

کشور ایران پر از میراثی است که از گذشتگان به یادگار مانده است و هر کدام از آنها سندی گویا بر تمدن چند هزار ساله آن است، تمدنی که ایران را در دنیا سرآمد کرده، تمدنی که برخی کشورها در پی سرکوب آن سالیان است که دست به دامان اقدام تخریب‌گرانه شده‎اند، این اقدام سایر کشورها برای نابودی میراث فرهنگی کشورمان به دلیل بی‎هویتی خودشان و طمع و دشمنی که بر فرهنگ کشورمان دارند قابل توجیه است، اما نادیده گرفتن، بی‎توجهی و بی‎مهری به میراث فرهنگی توسط برخی افراد در کشور زخمی است که نمی‎توان برای دلیلش توجیهی منطقی ایراد کرد.

بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی در کشور به دلیل طمع‌ورزی افرادی بی‎خرد که در پی پیمودن ره 100 ساله در یک شب هستند، نابود می‎شوند.

سودگران گنج چند سالی است که بلای جان میراث‎های فرهنگی کشورمان که عمدتا بی‌نگهبان هستند، شده‌اند.

استاد دانشگاه و کارشناس میراث فرهنگی در این خصوص گفت: به میراث فرهنگی که میراث عظیم کشور است و طی سالیان دراز جمع‎آوری شده و به ثبت رسیده است باید با دید کلان نگریست.

رضا عاملیان افزود: محافظت از بافت‌های تاریخی و ملی کشور باید در اولویت سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بافت‎های قدیمی شهر اصفهان مشاهده می‎شود که افرادی در پی گنج اقدام به حفر زمین می‎کنند و بافت مناطق تاریخی را نابود می‎کنند.

وی گفت: بسیاری از آثار تاریخی به دست این افراد نابود شده است و میراث فرهنگی تا به حال اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است.

انتهای پیام/63019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول