اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

سعادت نسل آینده در گرو تربیت شایسته دختران امروز است

امام جمعه تربت حیدریه گفت: بدون تردید سعادت و رشد و بالندگی نسل آینده با تربیت شایسته دختران امروز که مادران فردا خواهند بود، میسر خواهد شد.

سعادت نسل آینده در گرو تربیت شایسته دختران امروز است

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار داشت: دهه اول ماه ذی‌القعده به نام دهه کرامت نامگذاری شده و این دهه با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام هشتم (ع) 11 ذی‌القعده پایان می‌پذیرد بنابراین به خاطر ولادت این دو نماد کرامت و بزرگواری، این دهه به این نام نامگذاری شده و فرصتی است که مراسم جشن و شادی برگزار شود.

وی با بیان این‌که جامعه باید بیش از پیش با فرهنگ رضوی آشنا شود، افزود: بندگی خالصانه خدا، محبت و دوستی با مردم، تواضع نسبت به مومنین، مقابله با نظام‌ها و نهادهای استکباری و پرهیز از اسراف و ... شاخصه‌های مهم فرهنگ رضوی هستند.

امام جمعه تربیت حیدریه ادامه داد: این مناسبت را به دختران تبریک می‌گویم و دختران ما باید حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند و خانواده‌های ما به دختران خود محبت و توجه ویژه داشته باشند.

به گفته وی، مسئولان برای پیشرفت علمی و اخلاقی دختران باید برنامه‌های مفید و جذاب در نظر بگیرند و اجرا کنند و بدون تردید سعادت و رشد و بالندگی نسل آینده با تربیت شایسته دختران امروز که مادران فردا خواهند بود، میسر خواهد شد.

وی عنوان کرد: در روایات ما از پسران به عنوان نعمت یاد شده که مورد سئوال قرار می‌گیرند و از دختر به عنوان رحمت یاد شده که پدر و مادر به خاطر دختر از خداوند پاداش می‌گیرند و از موفقیت‌های یک خانواده تربیت و به خانه بخت فرستادن دختران صالح و شایسته است.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول