اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست رقابت‌های لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای:

هدف از برگزاری لیگ ترویج فرهنگ پهلوانی است

سرپرست رقابت‌های لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی باشگاه‌های کشور، هدف از برگزاری مسابقات لیگ را ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه عنوان کرد.

هدف از برگزاری لیگ ترویج فرهنگ پهلوانی است

صابر گنجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه رقابت‌های لیگ برتر ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی باشگاه‌های کشور برای نخستن بار است که برگزار می‌شود گفت: در سال نخست این مسابقات 8 تیم از استان‌های مختلف کشور حضور دارند.

وی تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها را هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و باشگاه شکوهی کردستان، خراسان رضوی، فولاد ماهان اصفهان، زورخانه قمر بنی‌هاشم ساوه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیئت ورزش باستانی فارس و ثامن‌الحجج سبزوار عنوان کرد.

سرپرست مسابقات لیگ باشگاهی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با اشاره به اینکه این تیم‌ها به دو گروه تقسیم بندی شده‌اند، اظهار کرد: رقابت‌ها به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

گنجه‌ای افزود: پس از انجام دور مقدماتی بازی‌ها، چهار تیم به مرحله نیمه نهایی راه خواهند یافت که در نهایت با برگزاری مسابقات رده‌بندی و فینال چهره قهرمان نخستین دوره مشخص می‌شود.

وی همچنین از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور نونهالان و خرسالان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای انتخابی کشور به میزبانی تهران در روزهای پیش رو خبر داد.

سرپرست مسابقات لیگ باشگاهی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی هدف از برگزاری مسابقات در این رده سنی را آشنا ساختن مردم با فرهنگ پهلوانی از سنسن کودکی و فرهنگ سازی در این زمنیه و همچنین شناسایی استعدادهای این ورزش به منظور پشتوانه‌سازی ذکر کرد.

گنجه‌ای در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری رقابت‌های لیگ، ورزش‌ زورخانه‌ای و پهلوانی زمینه بهره‌مندی ورزش جامعه از روحیات و فرهنگ و منش پهلوانی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول