اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب

قم میزبان عرشیان و فرشیان است

شهر مقدس قم در شب میلاد بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) میزبان عرشیان و فرشیانی است که در شادی این مولود شریف شادمانند.

قم میزبان عرشیان و فرشیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نمایان شدن قرص ماه نخستین روز از ماه ذیقعده یادآور تولد فاطمه‌ای است که با آمدنش جهان را منور کرد و به خانه خورشید مدینه گرمی دوچندان بخشید.

بانوی برجسته‌ای که درخشان‌ترین دختر هفتمین ستاره آسمان امامت، خواهر هشتمین نور ولایت و عمه نهمین امام از نسل پاک فرزندان فاطمه است. 

او کریمه‌ای است که امتداد کرامت فاطمی در او تجلی یافته و بانویی است که حریم آسمانی‌اش خاک قم را نورانی کرده است.

امشب شهر قم به یمن این مولود آسمانی در پوست خود نمی‌گنجد،‌ هلهله‌ ملائکه آسمان این شهر را عطرآگین کرده و نوای یا فاطمه در جای جای شهر طنین انداز است.

 

امشب حرم قدسی فاطمه معصومه (س) که چون نگینی بر انگشتر قم می‌درخشد مامن هزاران عاشق و شیدایی است که از جای جای این کره خاکی برای عرض ارادت و تبریک به این زمین مقدس آمده‌اند و سوار بر بال فرشتگان خود را به آستان کریمه اهل بیت (س) می‌رسانند.

امشب دسته‌های گل با دستان محبین فاطمه (س) تا کنار ضریح فاطمه (س) مشایعت شده تا در لحظه‌ای چشم به هم زدن خود را در آغوش ضریحی مطهر بیابند و نشانه‌ای باشند از شادی و شادمانی در مولود کریمه‌ای که شفیعه است و دستگیر محبان!

 

 

امشب شبی است که زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) دسته دسته و گروه گروه خود را به میعادگاه عشق می‌رسانند و زیر لب می‌خوانند: آمد آمد ماه خیرالنسا ؛ آمد آمد دخت هفتم امام

امشب تکایا، حسینیه‌ها و هیئات مختلف مذهبی به برپایی جشن میلاد دخت موسی بن جعفر (ع) پرداخته‌اند و از جای جای این شهر نوای یا فاطمه،‌ یا معصومه به گوش می‌رسد.

امشب شبی است که زوج‌های قمی به یمن قدوم با برکت کریمه اهل بیت (س) جشن پیوند خود را در آن برگزار کردند تا شرافت این شب عظیم پشتوانه‌ای شود برای زندگی مشترک آن‌ها!

امشب شبی است که میعادگاه عاشقان امام زمان (ع)، مسجد مقدس جمکران نیز غرق در شادی و سرور مولود عمه امام زمان (ع) است.

 

امشب شبی است که همگان به دنبال تقسیم شادی مولود بانوی کرامت هستند و شربت و شیرینی بهانه‌ای است برای این تقسیم!

 

امشب عطر اسپند و گلاب کوچه‌های شهر کریمه اهل بیت (س) را در بر گرفته و پرچم‌های سبز آذین بخش سر در خانه‌ها شده است.

 

امشب شبی است که طنین نوای نقاره‌ خانه حرم زیباترین و دلنشین‌ترین موسیقی هستی را ارزانی روح و جان زائران مضجع بانوی کرامت کرد.

امشب شبی است که عرشیان و فرشیان یک صدا ندا بلند می‌کنند که « الَسَلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ وَلِیِ اللهِ, الَسَلامُ عَلَیْکِ یا اُختَ‌ وَلِیِ اللهِ, الَسَلامُ عَلَیْکِ یا عَمَةَ وَلِیِ اللهِ, الَسَلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ مُوسَ بْنِ جَعْفَرٍ, وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ».

 

================

گزارش: حسین طالب علی

================

انتهای پیام/78009/ت40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول