اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مشهد:

سوریه باتلاقی برای آمریکا است که گریزی جز بی‌آبرویی یا غرق شدن ندارد

امام جمعه موقت مشهد گفت: آمریکا اگر جنگ را در سوریه آغاز کند مانند افغانستان و عراق در باتلاق فرو خواهد رفت و اگر جنگ را آغاز نکند، آبرویش در دنیا می‌رود.

سوریه باتلاقی برای آمریکا است که گریزی جز بی‌آبرویی یا غرق شدن ندارد

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد با اشاره به هدف آمریکا در منطقه خاورمیانه اظهار داشت: یکی از اهداف آمریکا در منطقه خاورمیانه حفظ امنیت و تقویت دولت جعلی رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: آنها سعی کردند که به انرژی منطقه یعنی نفت دست پیدا کنند و به آن مسلط شده و بعد به غارت ببرند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه حرکت‌های اسلامی در منطقه آغاز شده و تحت عنوان اسلام ضد ظلم و استکبار فعالیت‌هایی را آغاز کرده، ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، آمریکا از اندیشه اسلامی می‌ترسید، لذا بر اساس همان اندیشه اسلامی در ادامه حکومت اسلامی تشکیل شد که منبع انرژی دنیا یعنی ایران از دست آمریکا خارج شد.

به گفته حجت الاسلام فرزانه، آمریکا برای اسرائیلی پول خرج می‌کرد تا آن را تقویت کند، از سوی معمار بزرگ انقلاب غده سرطانی که باید از روی زمین محو شود نام گرفت که این موضوع نیز موجب وحشت بیشتر آمریکا شد.

وی تصریح کرد: آمریکا با دستپاچگی در مقابل انقلاب اسلامی ایران اقداماتی را انجام داد و در حال حاضر هم ادامه دارد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به طرح‌های آمریکا در منطقه اظهار کرد: آمریکا در منطقه خاورمیانه به دنبال آن بود که طرح خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید را که در رأس آن رژیم صهیونیستی قرار دارد و کشورهای حاشیه خلج فارس مزدور آمریکا باشند را ایجاد کند و در این میان هم جمهوری اسلامی منزوی و تنها شده و در نهایت از بین برود.

وی ادامه داد: آمریکا در ادامه این طرح خود برج‌های دوقلو را منفجر کرد و به این بهانه به افغانستان حمله کرد. همچنین به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی در عراق به این کشور هم حمله کرد. ایران را در فشار اقتصادی قرار داد و گفت که ایران از تروریست حمایت می‌کند و به سمت تولید بمب هسته‌ای می‌رود.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: آمریکا حزب الله لبنان و سوریه که محور مقاومت در منطقه است را حامی تروریست خواند و به از بین رفتن سوریه تاکید کرد، هرچند تا الان در طرح‌های خود موفق نشده است.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان و 22 روزه با مردم غزه شکست خورد. افغانستان و عراق هم به دو باتلاق برای آمریکا تبدیل شده که در آن درحال فرو رفتن است.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه تاکید کرد: ایرانی که قرار بود منزوی و بی‌اثر باشد، در حال حاضر در دنیا به یکی از عناصر دخیل در تحولات جهان تبدیل شده است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به درگیری‌های موجود در سوریه و اقدامات آمریکا در این کشور گفت: دخالت نظامی مستقیم آمریکا در سوریه برایش بسیار سنگین است و اگر سوریه فاتح جنگ باشد بی آبرویی عظیمی برای آمریکا است. آمریکا در حال حاضر در دوراهی گیر کرده که به جای خوبی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: اگر جنگ را در سوریه آغاز کند مانند افغانستان و عراق در باتلاقی فرو خواهد رفت و اگر جنگ را آغاز نکند، آبرویش در دنیا خواهد رفت. سوریه به لحاظ قدرت نظامی در منطقه بسیار قوی است و در کنار این کشور، کشورهای بزرگتری هم هستند که از آن حمایت می‌کند.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه با اشاره به این مطلب که اگر مسئولان در کشور کمر همت ببندند و این نظام از داخل محکم و روحیه توکل به خدا در مردم تقویت شود، گفت: آینده ایران فوق‌العاده و غیر قابل تصور خواهد شد. بنابراین از همه احزاب، جبهه‌ها و سیاسیون خواهش می‌کنیم که از ایجاد اختلاف در جامعه دست بردارند.

وی تاکید کرد: مسئولان عیب‌جویی و تخریب نکنند و به دولت کمک کنند؛ انتقاد به این معنا است که اگر ضعفی در برادر دینی خود می‌بینیم آن را به او بگوییم تا آن را رفع یا تقویت کند، اما آنچه در حال حاضر می‌بینیم کینه‌توزی است.

وی با اشاره به مسئله فتنه 88 گفت: بعضی افراد در مسئله فتنه موج سواری کردند و به جاهایی رسیدند. کسانی که حتی سابقه‌شان تاریک بود و در مسئله انقلاب اسلامی صفر کیلومتر بودند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام دهه کرامت از زحمات و خدمات آستان قدس رضوی تشکر و قدردانی کرد و گفت: اقداماتی که از بعد از انقلاب توسط آستان قدس رضوی صورت گرفته بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/2202/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول