اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات خبر داد

برگزاری همایش ملی دستاوردهای علمی پژوهشی پسته در مهرماه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه‌ولات از برگزاری همایش دستاوردهای علمی پژوهشی پسته در مهرماه سال جاری خبر داد.

برگزاری همایش ملی دستاوردهای علمی پژوهشی پسته در مهرماه

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: با توجه به طعم و کیفیت پسته ایران در بین کشورهای تولیدکننده، حضور این محصول مهم  واستراتژیک در سبد کالای صادراتی، قرار گرفتن بخش اعظم فلات مرکزی ایران در کمربند خشک و کم باران، مقاومت این محصول به خشکی و شوری و اینکه و بخش عمده کشت پسته در حاشیه کویر مرکزی است، این کنگره اهمیت خاصی به خود می‌گیرد .

وی گفت : استان خراسان رضوی یکی از کشتگاه های اصلی پسته ایران و جهان محسوب می شود و در حال حاضر بیش از 50 هزار اراضی سطح زیر کشت پسته دنیا را ایران دارا می باشد. از آن طرف نیز پسته با چالش‌های جدی در امر تولید و صادرات روبه رو شده که می توان به کاشت ارقام ناسازگار، طغیان آفات، تشدید تنشهای شوری و غیره اشاره کرد که انتظار است محققین و صاحب نظران با ارائه آخرین تحقیقات کاربردی خود در این همایش مسیر روشنی را برای صنعت پسته استان فراهم نمایند .

محمدی هدف از یرگزاری همایش ملی دستاوردهای علمی ، پژوهشی پسته را فراهم آوردن محیطی مناسب جهت عرضه آخرین دستاوردهای مهندسان ودانشجویان بویژه در زمینه پسته، ایجاد هماهنگی وتوسعه روابط بین فعالان عرصه تولید، توسعه صنعتی و صادرات پسته، ایجاد ارتباط هرچه بیشتر و فراهم آوردن بستری مناسب برای ایجاد تعاملات علمی، صنعت پویا را عنوان کرد.

وی محورهای اصلی همایش را باغبانی و تولید، آفات بیماری‌ها و علفهای هرز، فرآوری بسته بندی و صنایع وابسته پزشکی و داروسازی اعلام کرد و برگزار کنندگان این همایش را دانشگاه تربت حیدریه، سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ، معاونت سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه، مدیریت جهاد کشاورزی مه ولات، فرمانداری و دانشگاه پیام نور مه‌ولات بیان کرد.

انتهای پیام/2202/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول