اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س) صورت می‌گیرد

حرکت کاروان گل در خیابان‌های قم

همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س) کاروان گل با حرکت در خیابان‌های شهر قم این روز را گرامی می‌دارد.

حرکت کاروان گل در خیابان‌های قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، خداوند نعمت‌های زیادی را به بندگان خود ارزانی داشته که یکی از بهترین آن‌ها خلقت گل‌ها و درختان به شکل و انواع مختلف است که هر فردی با دیدن آن‌ها به وجد می‌آید.

طبیعت و زیبایی‌های آن همواره الهام‌بخش بشر برای خلق آثار بدیع و تلطیف روح و روان برای فرار از دنیای پر هیاهوی درونی و برونی او بوده است پس زیبا است که بتوانیم با شاخه‌ای گل و یا گلدانی کوچک بخشی از طبیعت را با خود همراه کنیم.

گل همیشه نماد محبت و دوستی بوده و انسان‌ها اگر بخواهند علاقه خود را به یکدیگر ابراز کنند به یکدیگر گل هدیه می‌دهند و به این وسیله عشق و دوستی بین انسان‌ها بیشتر می‌شود و هدیه دادن و گرفتن گل روابط بین انسان‌ها را تسهیل می‌کند.

مدیران و مسئولان در یک شهر نیز می‌توانند با این شیوه ارتباطی موثر با شهروندان برقرار کنند و این‌که این اتفاق چگونه صورت بگیرد فقط نیازمند خلاقیت و ابتکار است که خوشبختانه این ذوق و هنر در قم نمایان شده است.

امروزه نمای شهر قم نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و با توجه به دیدگاه شهرداری شاهد نما‌های زیبایی در نقاط مختلف شهر هستیم.

وجود فضای سبز و گل‌هایی در رنگ‌های متفاوت علاوه بر زیبا کردن چهره شهر تاثیری مستقیم بر احساسات و عواطف مردم دارد و با توجه به مشکلات متعدد در دنیای پر هیاهوی امروز اگر شهری زیبا داشته باشیم شهروندان به آرامش بیشتری می‌رسند و در نتیجه در زمینه پایبندی به فرهنگ شهروندی موفق عمل می‌کنند.

راه‌اندازی کاروان گل یکی از اقدامات مهم شهرداری بود که برای نخستین بار همزمان با فرا رسیدن عید نوروز صورت گرفت و گل‌هایی در رنگ‌های متفاوت در کالسکه و ماشین‌های قدیمی چیده و در شهر مورد دید عموم قرار گرفت.

مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم می‌گوید: قرار است که این اقدام برای دومین بار نیز اتفاق بیفتد و همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) کاروان گل و گیاه در شهر قم به حرکت در بیاید.

حسین رضایی‌نسب با اشاره به اهداف اجرای این حرکت نمادین بیان می‌کند: این حرکت در راستای ایجاد شور و نشاط بین مردم صورت می‌گیرد.

وی ترویج فرهنگ شهروندی و احترام به شهروندان را از جمله دیگر رویکرد‌های اجرای این طرح می‌داند که قبل از عید نوروز نیز این کار انجام شده و با اقبال عمومی مواجه شده است و عقیده دارد این کار باعث فرهنگسازی استفاده از گل و افزایش سرانه استفاده از گل و گیاه در بین مردم می‌شود.

رضایی‌نسب با اشاره به این‌که مردم علاقه زیادی به این کاروان نشان می‌دهند،‌تصریح می‌کند: خوشبختانه زمانی‌که برای نخستین بار این اتفاق زیبا صورت گرفت مردم شوق زیادی نشان دادند و از آنجایی که حرکتی جدید و جذاب در فضای شهر بود مردم را به وجد آورد و آن‌ها را خوشحال کرد.

کاروان گل و گیاه هدیه به مردم است

وی این حرکت را هدیه‌ای از جانب شهرداری به مردم می‌داند و خاطرنشان می‌کند: این کار باعث می‌شود تا مردم بدانند شهروندان برای شهرداری اهمیت دارند و شهرداری این کاروان گل را به مردم شهر کریمه اهل‌بیت (س) به مناسبت میلاد بانوی کرامت تقدیم می‌کند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار می‌کند: با توجه به اینکه کار، کار سختی بوده و هزینه و زحمت زیادی برای شهرداری دارد مقرر شده تا این اقدام در مناسبت‌های مختلف و خاص انجام شود و از آنجایی که حضرت معصومه (س) جایگاه خاصی در شهر قم دارند با مناسبت ولادتشان این حرکت مهم به اجرا در می‌آید.

وی می‌افزاید: برای راه‌اندازی این نمایشگاه کوچک و متحرک گل و گیاه ، ماشین آلات سبک و سنگین را گل کاری می‌کنیم که یک دستگاه تریلر و کالسکه و ماشین‌های قدیمی در نظر گرفته شده و ادوات شهرداری نیز گل کاری شده است و طراحی المان‌های مختلف به‌ویژه المان گنبد و بارگاه حضرت معصومه (س) بر روی این کارناوال می‌درخشد.

انتهای پیام/78002/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول