اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا خبر داد

پرداخت تسهیلات به کیوی‌کاران صومعه‌سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: برای نخستین بار در صومعه‌سرا به کیوی‌کاران این شهرستان تسهیلات پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات به کیوی‌کاران صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، احمد پادیاب شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان، شرایط کشاورزی در صومعه‌سرا را بسیار مناسب عنوان کرد.

*برداشت مکانیزه 70 درصد از شالیزارهای صومعه‌سرا

وی به میزان برداشت برنج از شالیزارهای صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: امسال بالغ بر 70 درصد از اراضی شالیکاری صومعه‌سرا معادل 20 هزار هکتار به صورت مکانیزه برداشت شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، این میزان برداشت‌های مکانیزه نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 40 درصد افزایش داشته است.

وی با تصریح بر اینکه اکنون برداشت برنج از اراضی شالیکاری صومعه‌سرا به پایان رسیده است، گفت: طرح مکانیزه کشاورزی با هدف کاهش هزینه ‌مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج انجام می‌شود.

پادیاب ادامه داد: در سال زراعی جاری حدود 3 هزار هکتار از شالیزارهای صومعه‌سرا به صورت مکانیزه کشت شد که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

*آغاز کشت دوم در 12 هزار هکتار از اراضی صومعه‌سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از آغاز کشت دوم در 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در این مقدار اراضی باقلا، سبزیجات برگی و غده‌ای، کلزا، شبدر، گیاهان علوفه‌ای و راتون کشت می‌شود.

پادیاب با بیان اینکه در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش تولید و درآمد بخش کشاورزی به اراضی کشت دوم تسهیلات تعلق می‌گیرد، گفت: امسال به ازای هر هکتار 10 میلیون ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان صومعه‌سرا پرداخت می‌شود.

وی، ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری‌های فصلی را از مزیت‌های کشت دوم دانست و یادآور شد: تقویت خاک، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی از دیگر مزایای این کشت است.

*پرداخت تسهیلات به باغ‌های کیوی صومعه‌سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا به پرداخت تسهیلات به باغ‌های کیوی و کیوی‌کاران این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار به کیوی‌کاران صومعه‌سرا تسهیلات داشت و برداشت پرداخت شد.

این مسئول، مقدار تسهیلات مذکور برای مرحله داشت در باغ‌های کیوی صومعه‌سرا را 80 میلیون ریال و برداشت از آن را بالغ بر 40 میلیون ریال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: 50 هکتار از اراضی کشاورزی صومعه‌سرا به کشت کیوی اختصاص دارد.

پادیاب، معرفی 11 دامپرور صومعه‌سرا برای پرداخت تسهیلات دامپروری به ازای هر 10 رأس دام 100 میلیون ریال را از دیگر اقدام‌های جهاد کشاورزی این شهرستان در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/84003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول