اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ هاشمی بر سر 3 چیز معامله نمی‌کند

حبیبی: سنگینی کفه اصلاح‌طلبان در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به اصولگرایان / اعتدال رعایت نشد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شعار اعتدال و فراجناحی را بیشتر مدنظر قرار بدهند، گفت: در مجموع کفه اصلاح‌طلبان را در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به اصولگرایان سنگین‌تر احساس می‌کنیم.

حبیبی: سنگینی کفه اصلاح‌طلبان در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به اصولگرایان / اعتدال رعایت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدنبی حبیبی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در این شهرستان طی پاسخ به این سئوال که آقای روحانی رئیس جمهور تا به امروز در عملکرد خود آیا توانسته‌اند اعتدال را رعایت کنند، اظهار کرد: آقای روحانی سعی بر حفظ اعتدال را کردند اما معتقد هستیم اقدامات ایشان در این مدت در تحقق اظهاراتشان یعنی اعتدال به طور کامل اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شعار اعتدال و فراجناحی را بیشتر مدنظر قرار بدهند، تصریح کرد: در مجموع کفه اصلاح‌طلبان را در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به اصولگرایان سنگین‌تر احساس می‌شود.

حزبی که جوان‌گرایی نکند، مرگ خود را امضا کرده‌ است

حبیبی درباره برنامه‌های حزب موتلفه اسلامی برای استفاده از نیروهای جوان در ساختار مدیریتی خود دارد، گفت:  حزبی که جوانگرایی نکند مرگ خود را امضا کرده است، هر حزبی لابد از جوانگرایی است؛ زیرا کسانی که حزب را در حال حاضر اداره می‌کنند، به هر حال یک روزی از دور خارج خواهند شد و اگر در حزب پیش‌بینی‌های لازم برای جایگزینی افراد جوان صورت نگرفته باشد، تداوم حیات حزب غیرممکن می‌شود. 

وی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی از 15 سال پیش، موضوع جذب جوانان، تحصیل‌کردگان و بانوان را در صدر سیاست‌های خود قرار داده است. 

حبیبی ادامه داد: البته باید به این نکته توجه داشت که لازمه بکارگیری جوانان در پست‌‌های مدیریتی در حزب، کادرسازی است. به این معنا که یک فرد از سنین پایین وارد حزب شود، آموزش‌های لازم را ببیند، به تدریج از پایه‌های پایین‌، انواع مسئولیت‌ها را بپذیرد و پس از نشان دادن کارآیی‌های خود در سطوح بالای مدیریتی قرار گیرد. این نوع جوانگرایی مورد قبول و در دستور کار حزب موتلفه اسلامی قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان اجرایی در حزب موتلفه اسلامی در سنین بین 30 تا 40 سال قرار دارند و آمارهای ما نشان می‌دهد که میانگین سنی اعضای حزب نسبت به 15 سال پیش، حدود 10 سال جوان شده است؛ که این امر ناشی از سیاست‌های حزب در حوزه کادرسازی و جوانگرایی است. 

وی گفت: یکی دیگر از سیاست‌هایی که علاوه بر جوانگرایی، ‌مورد توجه حزب موتلفه اسلامی قرار گرفته است، جذب بانوان در حزب است. طبق آمارهای ما در سال 1375 تنها پنج درصد از اعضای حزب را بانوان تشکیل می‌دادند در حالیکه در هشت سال اخیر این آمار به حدود 35 درصد افزایش پیدا کرده است. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: نکته سومی که در حزب موتلفه اسلامی رعایت کردیم و در حال حاضر ثمرات آن را می‌بینیم، موضوع جذب تحصیل‌کردگان است. طبق آماری دقیق، بیش از 50 درصد اعضای حزب موتلفه اسلامی در سراسر کشور دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند. 

حبیبی اظهار کرد: در حزب موتلفه اسلامی، بر روی معیارهای جوان بودن، تحصیلکرده بودن و جذب بیشتر بانوان به فعالیت‌های حزبی، تلاش‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را معمول داشته‌ایم که در حال حاضر گوشه‌ای از این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به ثمر رسیده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره استفاده از نیروهای موتلفه‌ها و نحوه مشارکت این حزب در کابینه‌های دولت گفت: در دولت هاشمی وزرای اقتصاد و ارشاد از حزب موتلفه بودند.

وی افزود: در دولت خاتمی رئیس جمهور تعارفی در این باره کردند و در دولت‌های احمدی‌نژاد مطلقا از حزب موتلفه برای معرفی وزیر یا ارائه برنامه نظری خواسته نشد و ما نیز نظرات خود را اعلام نکردیم.

وی گفت: در دولت حجت‌الاسلام روحانی نخستین حزبی که درخواست ملاقات با رئیس جمهوری را داد، حزب موتلفه اسلامی بود و در آن جلسه اعلام کردیم که در صورتی که از این حزب درخواست شود برنامه‌های اقتصادی و نیروهای متخصص برای انجام امور را می‌توانیم معرفی کنیم که تاکنون در این زمینه درخواستی مطرح نشده است.

چوب لای چرخ گذاشتن و قهر کردن در مرام نامه حزب موتلفه نیست

حبیبی شرط اعلام نظر این حزب برای معرفی افراد را خواست دولت عنوان و اضافه کرد: در صورتی که در این زمینه درخواستی مطرح نشود، این حزب چوب لای چرخ گذاشتن و قهر کردن را در قاعده‌ها و برنامه سیاسی خود قرار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه این حزب در مقابل تمام دولت‌ها سیاست یکسانی را اعمال می‌کند، گفت: پشتیبانی و یا مقابله بی‌چون چرا و حتی بی‌تفاوتی در مقابل برنامه‌ها و نقاط قوت و ضعف دولت جزو سیاست‌های حزب موتلفه نبوده و در صورت مشاهده نقاط قوت آنها را تشویق و با بروز نقاط ضعف، دولت‌ها را نقد می‌کنیم.

حبیبی بار دیگر تصریح کرد: ما مطلقا کسی را برای حضور در کابینه به رئیس‌جمهور پیشنهاد نکرده‌ایم. اما قبلا به دکتر روحانی اعلام کرده‌‌ایم که در صورت تمایل ایشان، این آمادگی را داریم تا افرادی را از داخل و خارج حزب برای حضور در کابینه معرفی کنیم که البته دکتر روحانی تاکنون درخواستی از حزب موتلفه اسلامی در این خصوص نداشته‌اند.

نهاوندیان یک روز هم عضو موتلفه اسلامی نبوده‌اند

وی در پاسخ به این سئوال که آقای نهاوندیان عضو موتلفه اسلامی هستند، گفت: نهاوندیان عضو موتلفه اسلامی نیست و برای ایشان یک احترام ویژه قائل هستیم و تا به امروز یک روز هم آقای نهاوندیان عضو موتلفه اسلامی نبوده‌اند.

هاشمی رفسنجانی برسر 3 چیز اعلام کرده معامله نمی‌کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا آقای هاشمی را اصولگرا می‌دانید یا اصلاح طلب، اظهار کرد: این سئوال را از زبان خود هاشمی بیان می‌کنم که در یکی از جلساتی که حضور داشتم گفت، من اصلا یک عنصر فراجناحی هستم.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی یک شخصیت برجسته انقلابی است، گفت: نباید به هاشمی و احمدی‌نژاد نگاه مطلق کنیم.

حبیبی با بیان اینکه خود آقای هاشمی در یکی از جلساتی که ما حضور داشتیم اعلام کردند در برابر نظام جمهوری اسلامی، ولایت و شخص خود آیت‌الله خامنه‌ای به هیچ وجه معامله نمی‌کند، افزود: موضوع تبعیت فقط در مقابل ولایت فقیه است و حزب موتلفه به خطبه ایشان در سال 88 نقد زیادی داشته و آن را به صراحت اعلام کرد.

وی ادامه داد: اصولا حزب موتلفه تایید بی‌چون و چرا و تعریف بی‌چون و چرا از هر شخص نمی‌کند.

انتهای پیام/60002/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول